Cum ne ferim de ţepele magazinelor online - sfaturi de la Protecţia Consumatorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cumpărăturile online nu sunt lipsite de capcane
Cumpărăturile online nu sunt lipsite de capcane

Magazinele online abundă în oferte irezistibile, însă este important ca înainte să facă achiziţia cumpărătorul să fie corect şi complet informat.

Multe persoane apelează la cumpărături online pentru că sunt rapide şi uşor de făcut. Cu toate acestea, ele nu sunt lipsite de riscuri, nu de puţine ori cumpărătorii reclamând modul în care s-a derulat tranzacţia, dar şi relaţia cu magazinele online. Din acest motiv, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor sfătuieşte consumatorii să ţină seama de câteva recomandări:

1.    Înainte de încheierea contractului, verificaţi dacă pe site comerciantul informează corect şi complet privind:
-      datele sale de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc);
-      caracteristicile esenţiale ale produsului;
-      preţul cu toate taxele incluse;
-      cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
-      modalităţile de plată şi de livrare;
-      perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
-      durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
-      existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

2.   Cercetaţi magazinul online şi verificaţi-i reputaţia. Aceasta include şi citirea termenilor şi a condiţiilor generale, a notiţelor legale, verificarea condiţiile de livrare şi costurile suplimentare.

3.   Din momentul în care aţi primit un produs comandat pe internet, aveţi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu sunteţi mulţumit de el. În acest caz, vă puteţi primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

4.  Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrării, fără întarziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Sumele vor fi rambursate folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

5. Notează datele tranzacţiei: dacă ai dubii în ceea ce priveşte magazinul de unde îţi faci cumpărăturile, este foarte important să îţi notezi datele cele mai importante ale tranzacţiei, ca să le poti furniza băncii, în cazul unei operaţiuni frauduloase efectuate cu cardul tău. Reţine numele comercianului, adresa URL a website-ului, numerele de telefon listate pe site, adresa fizică, datele de identificare fiscală ale firmei, persoana de contact, numărul tranzacţiei şi factura primita în urma tranzacţiei.

Vă mai recomandăm:

Coşurile de fum pot provoca tragedii. Cum să-ţi fereşti locuinţa de incendii - sfaturi de la pompieri

Peste 100 de companii sălăjene, în Topul Naţional al Firmelor. Cine sunt jucătorii de calibru din economia judeţului

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite