Cele mai frecvente greşeli la examenul auto, proba practică. Cum pot fi evitate depunctările

0
Publicat:
Ultima actualizare:
examen auto Galati

Specialiştii în legislaţie rutieră au întocmit un top al celor mai frecvente greşeli la examenul auto, proba practică, acolo unde candidaţii trebuie să obţină 20 de puncte pentru a fi declaraţi admişi.

Topul celor mai grecvente greşeli la examenul auto, proba practică, pentru obţinerea permisului de conducere a fost realizat de specialiştii care coordonează portalul circulaţierutieră.ro, o echipă formată din programatori şi profesori de legislatie rutiera, cu vechime de peste 20 de ani în domeniul pregătirii de viitori şoferi, respectiv in IT. 

Selecţia celor mai frecvente greşeli a fost realizată de echipa de la Circulaţie rutieră pe baza experienţelor cu care s-au confruntat, de-a lungul timpului. Pentru fiecare greşeală în parte specialiştii vin cu recomandări utile, astfel încât candidaţii să le evite pe viitor.

TOP 10 GREŞELI:

1. Se procedează incorect la intersecţie
Când ajungi la orice fel de intersecţie este foarte important corelarea următoarelor lucruri:
folosirea oglinzii retrovizoare, semnalării în timp, poziţionare în timp, folosirea vitezei resp. treptei de viteză corespunzătoare situaţiei respective
Te-ai asigurat că poţi intra cu siguranţă în intersecţie? Acest lucru este foarte important în cazul virajului la stânga sau la dreapta în orice intersecţie.
Ai intrat cu viteză prea mare în intersecţie? Poate nu reuşeai să te opreşti dacă aşa cerea situaţia...

2. Schimbarea direcţiei(la stânga sau la dreapta)
Cei mai mulţi elevi greşesc ori prin neatenţia lor ori prin conducerea în mod incorect a maşinii.
Soluţia: menţinerea vitezei scăzute corespunzător situaţiei respective ca să putem decide în timp când şi în ce măsură trebuie să schimbăm direcţia.
Totodată este important să fim atenţi la ceilalţi participanţi la circulaţie, fie ei pietoni sau conducători auto şi să procedăm luând în seamă situaţia lor.

3. Mânuirea incorectă a volanului, nemenţinerea direcţiei
În general sunt obiceiuri proaste, care "se prind" foarte uşor ori din exemplele văzute din viaţa de zi cu zi, dar se pot întîlni şi la şoferi cu multă experienţă(dar totuşi conducători răi).
Nu lăsa ca în curbe periculoase volanul maşinii să se "întoarcă" din inerţie şi nu lăsa volanul de exemplu cu o singură mână mai mult decât ce este strict necesar.
Mâinile încrucişate pe volan într-o curbă nu este considerată greşeală câta vreme putem controla situaţia.

4. Greşeli la parcare
Parcarea este una dintre cele mai grele manevre de conducere.
Presupune de obicei o activitate foarte precaută şi mişcări sincronizate, care de cele mai multe ori sunt executate lent. Mişcarea lentă a maşinii este necesară de obicei ca să putem urmări ce se întâmplă în împrejurimea noastră şi cum se schimbă poziţia maşinii împreună cu rotirea volanului ca să putem corija mişcarea în momentul potrivit. De multe ori avem nevoie şi de o anumită viziune în spaţiu ca să putem estima în ce măsură maşina noastră se mişcă lateral odată cu rotirea volanului şi mersul înapoi. Aceasta este ceea ce necesită exersare.

5. Folosirea incorectă a treptelor de viteză
Este foarte important să folosim treapta de viteză corespunzătoare vitezei maşinii şi condiţiilor de drum.
De exemplu în cazul unei porţiuni de drum cu multe obstacole şi cu gropi este recomandabilă să folosim o treaptă de viteză redusă.
Însă în cazul în care urmează o porţiune de drum bun, cu vizibilitate maximă, fără restricţii de circulaţie, examinatorul în general aşteaptă să folosim o treaptă de viteză mai mare.
O greşeală frecventă ar fi folosirea unei trepte de viteză joasă(asta poate să fie şi viteza a treia!) într-o situaţie total nejustificată.
O altă greşeală frecventă(ce poate să ne ducă la nereuşită la examen) ar fi când uităm să repunem schimbătorul de viteză in "a întâia" când vrem să repornim după o oprire în intersecţie.
Ca o consecinţă este de regulă blocarea circulaţiei cauzând nemulţumirea/supărarea celor din spate, dar poate să fie şi periculos în anumite situaţii.

6. Folosirea incorectă a oglinzii retrovizoare
De ce este necesar a se uita în oglinda retrovizoare?
Este foarte important să ne asigurăm dacă este sau nu cineva în spatele nostru intrat deja într-o manevră care ar periclita acţiunea noastră.
Pe scurt: 25-50% din timpul tău de conducere ar trebui folosit pentru a te proteja pe tine însuţi, a proteja pe maşina ta respectiv a altora şi pe alţii care mai circulă pe drum, indiferent dacă se află pe trotuar sau pe partea carosabilă.(şi nu neapărat în această ordine)
Totodată, dacă ne uităm mai mult decât atâta în oglindă nu ne mai rămâne timp pentru acordarea atenţiei necesare la drum şi la conducere.
La examene a devenit un fel de obicei că se aşteaptă de la tine mişcarea minimală a capului când te uiţi în oglinda retrovizoare.

7. Ezitarea în anumite situaţii şi conducerea mult prea lentă
Nu aştepta să te admită la examen dacă te opreşti fără nici un motiv! De exemplu a se opri într-un loc/într-o situaţie unde s-ar fi putut trece regulamentar fără oprire şi fără nici o problemă.
Examinatorul aşteaptă de la tine să conduci în ritmul traficului, bineînţeles în cadrul legalităţii şi a ce ne permit condiţiile de drum. Conducerea prea lentă în situaţiile în care am putea face şi mai rapid sau mult prea rapid fără restricţii poate să cauzeze neplăcerea, în foarte multe cazuri şi supărarea celor aflaţi în circulaţie alături de noi.

8. Executarea greşită a schimbării direcţiei
Când ne pregătim de orice fel de schimbare a direcţiei să nu uităm: începe cu a se uita în oglinda retrovizoare.
Cu oglinda retrovizoare ne informăm asupra faptului că schimbarea direcţiei(fie o simplă schimbare de bandă) se poate efectua cu siguranţă.După care semnalizăm şi aşteptăm să avem spaţiul necesar în circulaţie(de exemplu în cazul schimbării de bandă sau depăşirii) pentru a putea efectua schimbarea de direcţie.
Bineînţeles pentru aceasta trebuie estimată corect viteza noastră şi a altora aflati în circulaţie şi luată în considerare şi capacitatea maşinii pe care o conducem, estimată timpul necesar pentru a efectua operaţia respectivă.

9. Ezitarea în intersecţii
Examinatorul atâta aşteaptă de la tine: ca la intrarea în intersecţii sau ieşirea din intersecţii să fii capabil să estimezi corect distanţele, viteza maşinilor şi a spaţiilor goale dintre maşini.
Nu ar trebui să înaintezi în intersecţie, să te întorci sau să te porneşti din parcare dacă cu operaţia respectivă încetineşti traficul aflat în prioritate sau pur şi simplu îl obligi la schimbarea direcţiei de mers a lor.

10. Pornirea din situaţiile: parcare, staţionare sau oprire
Câteva cazuri când pot să te pice la examen: Foloseşti o treaptă de viteză incorectă, nu foloseşti oglinda retrovizoare, la pornirea în pantă laşi maşina să se deplaseze în spate, uiţi să semnalizezi sau laşi aşa după operaţie în starea emoţională în care te afli.

 

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite