Accident mortal, produs de o şoferiţă care conducea un Matiz cu 38 km/oră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Victima a fost transportată la spital, însă nu a supravieţuit FOTO Arhivă Adevărul
Victima a fost transportată la spital, însă nu a supravieţuit FOTO Arhivă Adevărul

Un inspector vamal din cadrul Biroului Vamal Albiţa a fost condamnat pentru ucidere din culpă, după ce a provocat un accident rutier în urma căruia o mătuşă de-a sa şi-a pierdut viaţa.

Sentinţa pronunţată de Judecătoria Huşi luni, 8 februarie, vine după mai mulţi ani de anchetă, în cadrul căreia s-au dispus efectuarea unor expertize care să stabilească cine se face vinovat de producerea accidentului: starea drumului (acoperit cu zăpadă) sau conducătoarea auto. 

Evenimentul rutier s-a produs pe 28 ianuarie 2017, ora 10.32, pe DJ 284, în satul Ghermăneşti din judeţul Vaslui. Maria Balan, inspector vamal superior în cadrul Vămii Albiţa, se deplasa pe drumul judeţean care străbate localitatea Ghermăneşti, pe direcţia Arsura-Drânceni, la volanul autoturismului marca Daewoo Matiz, fiind însoţită de mătuşa sa, care se afla pe locul din faţă dreapta.

Ajungând într-o curbă la dreapta, conducătoarea auto a pătruns pe sensul opus de deplasare şi a intrat în coliziune cu un autoturism Volkswagen care se deplasa regulamentar.

Drumul la locul accidentului este într-o succesiune de curbe, dintre care una la dreapta semnalizată corespunzător prin indicator rutier instalat pe partea dreaptă a sensului de mers Arsura-Ghermăneşti. 

La circa 100 m distanţă de locul accidentului, drumul se află în pantă de aproximativ 6-7 grade, nu are denivelări, iar la momentul producerii accidentului carosabilul este acoperit parţial cu zăpadă bătătorită, aceasta fiind alunecoasă. Cu ocazia cercetării la faţa locului, poliţiştii au identificat porţiuni de nisip împrăştiat, însă nu pe întreaga suprafaţa a drumului.  

La locul accidentului au fost identificate mai multe urme de derapare aparţinând autoturismului condus de vameşă, urme ce debutează pe sensul de deplasare către Drânceni, continuând pe sensul opus de deplasare.  

Totodată, s-a stabilit faptul că, în planul transversal al drumului, impactul dintre autovehicule a avut loc pe partea carosabilă a sensului de mers către Arsura, în momentul de angajament maxim, autoturismul Matiz aflându-se cu roţile din faţă pe sensul opus de deplasare, la o distanţă de trei metri faţă de axul drumului.

La ce viteză putea fi evitat accidentul

În urma accidentului, mătuşa conducătoarei auto a fost grav rănită, ulterior decedând la spital. În vederea lămuririi împrejurărilor în care a avut loc accidentul, procurorii au dispus efectuarea unei expertize criminalistice, pentru a se stabili viteza de deplasare şi în ce condiţii ar fi putut să se evite accidentul.

”Viteza autoturismului marca Daewoo Matiz,  în momentul în care a început să derapeze, a fost de 38 de km/h, iar în momentul impactului cu celălalt autoturism, care circula pe sens opus, a fost de cca 25 km/h. Viteza autoturismului marca VW în momentul impactului, fost de 28 km/h. Martorul F.F. (şoferul care conducea autoturismul VW n.r.) nu putea evita producerea accidentului, întrucât timpul avut la dispoziţie pentru efectuarea manevrei de evitare a fost inferior duratei întârzierilor involuntare la frânare cu care este creditat, în general, un conducător auto. Starea de pericol iminent a fost declanşată de pătrunderea autoturismului condus de inculpată pe sensul opus de deplasare. Inculpata putea preveni producerea accidentului, dacă s-ar fi deplasat cu viteza legală maxim admisă pentru un carosabil acoperit cu zăpadă şi în localitate, cel mult 30 km/h şi nu 38 km/h cât a avut în momentul în care a început să derapeze, viteză legală care ar fi evitat acest fenomen de derapare, respectiv pierderea controlului asupra direcţiei de deplasare”, au concluzionat expertiţii criminalişti.

Cu ocazia audierii, conducătoarea auto a recunoscut săvârşirea infracţiunii reţinute în sarcina sa, a declarat că regretă cele întâmplate şi, pe tot parcursul desfăşurării urmăririi penale, a manifestat o atitudine sinceră şi cooperantă. Fiicele victimei care a pierit în accident s-au constituit părţi civile, solicitând instanţei să oblige asiguratorul să le achite câte 300.000 de lei daune morale pentru suferinţele pricinuite de pierderea mamei.

Judecătoria Huşi a admis în parte solicitarea acestora, obligând societatea de asigurare să le achite câte 50.000 de lei cu titlul de daune morale. 

„Sumele solicitate cu titlu de despăgubiri pentru daune morale sunt exagerate şi acordarea lor ar transforma un eveniment tragic pentru familie într-o sursă de venit, un succes financiar. Având în vedere că răspunderea civilă are caracter reparator, fără a fi în acelaşi timp şi o pedeapsă, instanţa consideră că suma de 50.000 lei este proporţională cu prejudiciul moral suferit de fiicele victimei”, au motivat judecătorii. 

Pentru că a recunoscut acuzaţia reţinută în sarcina sa, conducătoarea auto a scăpat cu o condamnare  de doi ani de închisoare cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere, pe o perioadă de doi ani. 

Vă mai recomadăm să citiţi:

Mamă cu doi copii, din Vrancea, răniţi într-un accident produs în apropiere de Buzău

Şofer de autobuz, sancţionat de Poliţie după ce călătorii au filmat înghesuiala

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite