Video Mobilizare pe tronsonul Autostrăzii cu tuneluri. DRDP Timișoara: „Pe șantier au intrat și partenerii bosniaci”
0Zeci de utilaje sunt folosite în prezent pe șantierul „autostrăzii cu tuneluri” din vestul României, tronsonul de nouă kilometri devenit tot mai aglomerat în ultimele zile, arată imaginile publicate de Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri a publicat imagini de pe șantierul autostrăzii A1 Lugoj - Deva, sectorul Margina - Holdea, în care arată cum s-au mobilizat constructorii tronsonului de nouă kilometri, rămas nefinalizat din cei 100 de kilometri ai autostrăzii din vestul României (video - DRDP Timișoara).
„Se lucrează la partea de drum (blocaje de piatră brută, saltea de balast), la evacuarea scurgerii apelor, la structuri (pasaje și viaducte), la podețe. Pe șantier au intrat și partenerii bosniaci ai antreprenorului - Euro-Asfalt - care efectuează activități topografice și fac pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri. Continuă aprovizionarea cu anrocamente în depozitul din zona Holdea și aprovizionarea cu balast în depozitul din organizarea de șantier”, a informat DRDP Timișoara.
Lucrările la tronsonul Holdea - Margina au început în vara anului 2023, însă recent Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construcție și pentru secțiunea unde vor fi construite două tuneluri de peste doi kilometri, un pasaj și un viaduct.
Construcțiile au fost considerate de proiectanți eficiente atât în configurația traseului autostrăzii, dar și pentru a reduce impactul asupra mediului pe care îl va avea autostrada, care va traversa un sit Natura 2000.
Autostrada cu tuneluri, finalizată până în 2027
Autostrada Lugoj - Deva are 100 de kilometri traversează județele Timiș și Hunedoara, din vestul României, având traseul parțial pe valea Mureșului până la Dobra, apoi se îndreaptă spre Câmpia de vest, pe la poalele Munților Poiana Ruscă. Până la sfârșitul anului 2019 au fost dați în folosință circa 90 de kilometri din autostradă (video - Adevărul).
Lucrările la sectorul numit și Autostrada cu tuneluri, cu o lungime de 9,13 kilometri, au fost oprite din 2017. Licitația a fost reluată de CNAIR, iar în 2022 contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la tronsonul Margina-Holdea, inclusiv a tunelurilor, a fost atribuit unei asocieri conduse de Spedition UMB, pentru suma de peste 1,8 miliarde de lei, fără TVA, bani alocați de statul român prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
Lucrările la acest tronson ar trebui realizate până la finalul anului 2026, potrivit estimărilor inițiale, însă dată fiind întârzierea cu care au început, termenul ar putea fi prelungit până în 2027.