Cum funcţiona reţeaua care fura maşini de lux din Italia, le înmatricula în Germania şi le vindea în România. Gruparea, ajutată de un angajat RAR

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un bărbat, cercetat de DIICOT pentru implicarea într-o reţea specializată în furtul maşinilor de lux a încheiat cu procurorii un acord de recunoaştere a vinovăţiei şi a fost condamnat de Tribunalul Timiş la doi ani şi şase luni de închisoare cu suspendare.

Sentinţa de condamnare a „pionului” judecat pentru constituirea unui grup infracţional organizat, tăinuire şi contrabandă, scoate la iveală modul în care maşini de lux furate din Italia au ajuns să fie înmatriculate în România, după ce au fost înmatriculate mai întâi, cu acte false, în Germania. Potrivit procurorilor, activitatea reţelei conduse de un bărbat din Reşiţa s-a derulat în perioada 2012 – 2017, perioadă în care mai multe maşini de lux, BMW X6, Porsche Cayenne, VW Touareg, au fost furate din Italia şi vândute în România cu zeci de mii de euro.

Potrivit DIICOT, înmatricularea în România a autoturismelor de lux furate s-a făcut cu complicitatea unor angajaţi RAR. „Modul în care grupul infracţional a acţionat în anul 2017, reuşind înstrăinarea succesivă, fără acte, a unui autoturism susceptibil a fi furat, şi, mai mult, reuşind cu complicitatea funcţionarilor Registrului Auto Român să treacă de verificările tehnice, reflectă, aproape <<la indigo>> modul de acţiune a grupului infracţional specializat în traficul internaţional cu autoturisme de lux”, arată procurorii DIICOT în rechizitoriul de trimitere în judecată a bărbatului care şi-a recunoscut faptele. 

Din sentinţa de condamnare a bărbatului care şi-a recunoscut faptele reiese modul în care, în anul 2012, au fost introduse în ţară două maşini un BMW şi un Porsche Cayenne, ce au fost vândute la scurt timp. Un VW Touareg de culoare albă nu a putut fi vândut şi a fost ţinut în curtea unei case din Goruia. În final, maşina a fost vândută. Cel care a cumpărat-o, liderul reţelei, a mai cumpărat un VW Touareg de culoare neagră daună totală. O parte din piese le-a pus în vânzare pe OLX, iar numerele le-a pus pe autoturismul de culoare albă, furat din Italia.

Prins de Poliţie la cererea DIICOT, dar lăsat să plece

Procurorii DIICOT arată în rechizitoriul de trimitere în judecată a „pionului” din reţeaua hoţilor de maşini de lux că Inspectoratul Judeţean de Poliţie Caraş - Severin a fost informat la începutul anului 2017 cu privire la faptul că prin Reşiţa circulă un VW Touareg alb cu numere false. La nivelul IPJ s-a dispus urmărirea maşinii şi oprirea ei în trafic. La controlul documentelor, s-a constat că maşina de culoare albă are documentele unei maşini negre, deţinute de o persoană din judeţul Dâmboviţa. Echipajul de poliţie a verificat şi seria de motor, la care s-a umblat astfel încât să nu poată fi citită.

Cu toate acestea, poliţistul care l-a oprit pe şofer, şi care are fi trebuit să întocmească dosar penal, a aplicat doar o amendă. „Mai mult, deşi în cauză s-a aplicat doar o sancţiune contravenţională, ag Bădină a reţinut doar certificatul de înmatriculare, fără a proceda şi la retragerea plăcuţelor, permiţându-i conducătorului auto să părăsească locul respectiv, conferindu-i, totodată, posibilitatea să sustragă autoturismul în cauză, fapt ce a condus, implicit la îngreunarea tragerii la răspundere penală a numitului S.O. F., întrucât organele Poliţiei Rutiere nu au mai identificat ulterior acest autoturism, deşi au încercat să-l identifice în vederea efectuării verificărilor necesare”, se arată în dosarul DIICOT.

Filajul de la RAR

După ce i-a trecut glonţul pe la ureche, liderul reţelei a încercat să rezolve problema Touaregului prin schimbarea seriilor de şasiu şi motor şi prezentarea la RAR pentru reidentificarea maşinii ca urmare a „schimbării culorii”. Sudorii contactaţi pentru schimbarea seriilor au refuzat să facă lucrarea, unul dintre ei declarând că a vorbit cu unchiul său care este tinichigiu, iar acesta „l-a sfătuit să nu se bage în aşa ceva căci pare illegal”.

Cu DGA-ul pe urme, liderul reţelei caută soluţii să rezolve problema cu maşina şi o vinde unui alt membru al grupării care susţine că are relaţii cu ajutorul cărora poate să treacă de RAR. Astfel, maşina este dusă pe platformă la Timişoara, unde se ia legătura cu un intermediar. Acesta ia legătura la rândul său cu un angajat RAR. Maşina trece contra unei mite de 1.100 de euro, din care angajatul RAR a primit 200 în mână şi promisiunea că i se vor mai da 100 de euro, restul de 800 de euro revenindu-i intermediarului. 

Toată operaţiunea de la RAR a fost filmată, înregistrarea fiind probă în dosar. „La 12.05.2017, la ora prânzului, maşina este ridicată de la RAR Timi şi înmânată lui P.C. Astfel se poate observa cum toţi membrii grupului implicaţi sunt bucuroşi că s-a reuşit întocmirea actelor la RAR şi că maşina poate fi pusă în circuit”, mai arată în dosarul DIICOT, unde dosarul încă se află în lucru în ceea ce îi priveşte pe membrii grupării care nu şi-au recunoscut faptele.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite