BĂTAIE DE JOC: pistele de biciclişti din oraş sunt şi puţine, şi pline de gropi
0
În Timişoara mersul pe bicicletă este un sport extrem din cauza denivelărilor de pe trotuar. Când nu sunt în pericol din cauza maşinilor sau gropilor, cicliştii au de suferit din cauza calităţii proaste a aerului.
Numărul bicicliştilor din Timişoara a ajuns în doi ani la aproximativ 10.000. Mobilizarea fără precedent a celor care iubesc mersul pe două roţi a dat roade. Bicicliştii au forţat astfel mâna autorităţilor, care au început să construiască piste de biciclete, acolo unde s-au făcut lucrări noi, sau să traseze trotuarele acolo unde spaţiul a permis.
Dacă e să ne comparăm cu alte zone ale ţării, putem spune că oraşul nostru stă bine la capitolul piste, dar dacă ne uităm doar pânâ la vecinii unguri, ne dăm seama că Timişoara este departe de a fi un oraş al bicicletelor. Chiar dacă în localitate sunt 70 de kilometri piste, acest lucru nu se resimte fizic pe stradă, pentru că nu sunt legate între ele.
Bicicliştii îşi dau în gropi
„Colegii de la Transporturi lucrează la interconectarea pistelor. Se caută soluţii pentru a face legătura între ele. Referitor la bordurile care împiedică accesul pe piste, se vor face modificări şi se va discuta cu proiectanţii pentru a nu mai exista astfel de borduri în viitor”, a spus purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara, Lăcrămioara Condea.
Bordurile nu reprezintă singura problemă. Multe dintre aşa-zisele piste pentru biciclete sunt pline de gropi. „Spre deosebire de Chişinău, de unde vin eu, sunt mai multe piste, dar într-adevăr sunt pline de gropi. Într-un an am fost nevoită să duc bicicleta de două ori la reparat”, a spus o studentă din Timişoara. „Vor fi reparate odată cu trotuarele, acolo unde sunt gropi pe pistele de biciclete”, a mai spus Lăcrămioara Condea.