Elevul mutat la a treia școală, în Dâmbovița, are numai calificative ridicate. Inspector școlar: „Nu este un copil-problemă“

0
0
Publicat:

Elevul din Dâmbovița considerat agresiv și transferat la a treia școală, pe motiv că a lovit mai mulți elevi, dar și cadre didactice, nu ar fi un copil-problemă. Aceasta este concluzia unei analize a conducerii ISJ și a unităților de învățământ în care a studiat băiatul.

Părinții din Valea Voievozilor nu și-au mai lăsat copiii la școală. FOTO incomod-media.ro
Părinții din Valea Voievozilor nu și-au mai lăsat copiii la școală. FOTO incomod-media.ro

Băiatul este elev în clasa a III-a și are 9 ani.

Nu ştiu ce anume i-a făcut pe părinți să înţeleagă că este un copil cu potenţial violent. Nu este. Lucrurile nu stau chiar aşa. Este un copil, probabil că învăţătorul de la clasă ne va spune după ceva timp, cu deficit de atenţie sau ştiu eu ce alte tulburări poate să aibă. Rapoartele pe care doamnele învăţătoare în clasele în care a fost înscris acest copil certifică: el a avut calificative de foarte bine şi un bine”, a mai spus inspectorul şcolar general al ISJ Dâmbovița, Ileana Nicolaescu.

Părinții din Valea Voievozilor nu și-au mai lăsat copiii la școală de când cel mic a fost transferat la ei. Au organizat și un protest care s-a finalizat în fața Inspectoratului Școlar Dâmbovița. Părinții au primit asigurări că cel mic va fi supravegheat în permanență de un cadru didactic, iar un psiholog va interveni imediat, dacă situația o va impune.

Băiatul a fost transferat iniţial de la Şcoala Alexandru Brătescu Voineşti Târgovişte la Şcoala Coresi din Târgovişte, iar acum la şcoala din Valea Voievozilor.

De câteva zile, copilul vine la școală, dar este singur nu doar în clasă, ci și în toată unitatea școlară, pentru că niciun părinte nu mai vrea să își trimită copilul la ore.

La școala din Valea Voievozilor sunt înscriși aproximativ 150 de elevi, iar în clasa băiatului sunt 11 elevi înscriși.

Evaluare psihologică și managementul emoțiilor

Familia spune că deține documente oficiale potrivit cărora copilul nu are probleme medicale.

În acest caz, spun specialiștii, este nevoie de o evaluare psihologică și de managementul emoțiilor.

„E necesar să ne focusăm pe soluții, atât școala, statul, cât și părinții. Întotdeauna au fost copii care au avut diferite comportamente, care au simțit furia și care și-au exprimat-o prin diferite comportamente de violență sau de altă natură. Dacă nu sunt probleme speciale, este vorba doar de o chestiune de management emoțional“, a declarat pentru „Adevărul” psihologul Mihaela Ghercă.

Specialistul spune că va trebui ca elevul să știe să își gestioneze emoțiile într-un mod adecvat.

„Când simte furie, va ști să se liniștească: să iasă afară să se plimbe, să facă un exercițiu de respirație, să vorbească despre ceea ce simte. El trebuie să învețe să își gestioneze emoțiile, fie că vorbim de furie, de frică sau altceva”, a declarat, pentru „Adevărul”, psihologul Mihaela Ghercă.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite