Coadă uriaşă la intrare în ţară prin Vama Siret. Transportator: „Iată ce pot face nişte incompetenţi“ VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: imagine amator
FOTO: imagine amator

Este o coadă pe 10 kilometri la intrare în ţară prin Vama Siret. Transportatorii sunt extrem de nemulţumiţi pentru că pierd zile întregi ca să le vină rândul la verificare şi aruncă vina pe vameşii români. Problema trenează de ani de zile, însă acum s-a acutizat din mai multe motive.

Transportatorii sunt nevoiţi să petreacă zile întregi la rând, până reuşesc să tranziteze punctul de trecere a frontierei Siret.

Din cauza aglomeraţiei, unii nici nu reuşesc să circule mai mult de 800 de kilometri într-o săptămână, pe ruta România – Ucraina, ceea ce se traduce prin lipsa de rentabilitate a curselor. Altfel spus, statul la cozi înseamnă pierdere de timp şi de bani.

În încercarea de a rezolva problema, conducătorii auto au cerut ajutorul Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri Bucovina. 

Preşedintele organizaţiei, Alin Creţu, s-a deplasat, în după-amiaza zilei de duminică 12 decembrie, în Vama Siret ca să vadă cum stau lucrurile. 

El a constatat că pe sensul de mers spre Ucraina coada de camioane se întindea pe aproximativ 2 kilometri. Pe de altă parte, din filmările făcute de transportatori reiese că pe partea ucraineană ar fi cozi de 10 kilometri. 

„Iată ce pot face nişte incompetenţi”, spune unul dintre şoferii care au realizat filmările puse la dispoziaţia Asociaţiei Transportatorilor Bucovina. 

Transportatorii au arătat că de vină pentru aglomeraţie sunt vameşii români pentru că ar fi mai puţini şi s-ar mişca mult mai greu decât omologii lor ucraineni. În plus, punctul de trecere Porubne ar fi mai bine dotat decât cel de la Siret.

”Problemele sunt legate de timpii de tranzit din frontieră, vorbim de timpi de până la 3-4 zile, mai ales pe sensul dinspre Ucraina. Din ce am văzut, pe intrarea dinspre România coada este de 2 kilometri iar filmările primite dinspre Ucraina arată că este vorba de 10 kilometri de coadă. Transportatorilor le este frică în general să vorbească în faţa camerelor de luat vederi, spun că le este frică de repercusiuni. Vom face un memorandum către Comisia de Transport din Parlament şi către toate forurile să verifice activitatea din toată frontiera şi să se caute soluţii de eficientizare”, a declarat Alin Creţu.

Situaţia trenează de ani de zile, dar s-a acutizat începând cu luna octombrie a acestui an, când Vama Siret a început să fie asaltată inclusiv de şoferi din Grecia şi Turcia.

Traficul a devenit mai intens din mai multe motive. Pe de o parte, vama se aglomerează în fiecare an înainte de sărbători în contextul în care creşte consumul de fructe şi legume în ţară. Pe de altă parte, această creştere ar mai putea fi pusă pe seama crizei care afectează navigaţia maritimă, dar şi a restricţiilor adoptate în pandemie de ţări precum Ungaria.

În Punctul de trecere de la Siret există doar trei artere de intrare, infrastructura fiind limitată. Ar mai fi nevoie de încă un terminal pentru a creşte capacitatea de procesare a TIR-urilor care nu este mai mare de 100/zi. În lipsa unui nou terminal, nici suplimentarea personalului n-ar rezolva problema aglomeraţiei.

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Chinurile prin care trece o tânără de 17 ani afectată de „Long COVID”: „Am avut peste 80 de simptome” VIDEO

Coaliţia face un pas înapoi pe tema bugetului. Grindeanu: „Şi eu am fost sceptic că vom vota bugetul în Parlament până de sărbători”


 

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite