Acuzații grave de neglijență, la spitalul din Sibiu
0Părinții unei tinere de 18 ani, rănită în urmă cu câteva zile într-un accident de motocicletă, îi acuză pe medici că ar fi lăsat-o să plece acasă, deși fata ar fi avut splina ruptă. După ce a fost trimisă acasă cu recomandări, fetei i-a fost rău, a revenit la spital și a fost operată de urgență.
Părinții fetei sunt revoltați, și sunt deciși să-și caute dreptatea inclusive în instanță, dacă va fi nevoie.
Ei susțin că fata a fost consultată, și apoi trimisă acasă cu recomadări. Câteva ore mai târziu, s-a simțit rău, s-a reîntors la spital, unde a fost din nou consultată și retrimisă acasă, de asemenea, cu recomandări.
A doua zi dimineață, fata a fost luată de acasă de salvare și dusă la spital, unde a ajuns direct pe masa de operație, spun părinții.
”Ne-am întors la Urgență. Am mers la cabinetul doamnei doctor și am rugat-o politicos să ne spună ce demersuri s-au făcut în legătură cu analizele fetei. Dânsa ne-a răpsuns foarte arongant, atât ea cât și asistenta, că de ce ne-am întors a doua oară cu fata. I-am spus că fata are dureri, o doare foate tare într-o parte și piciorul, mergea târâș cu un picior și a zis că astea sunt cauzele accidentului, datorită căzăturii.
A doua zi, fata a leșinat. De două ori a leșinat, când am văzut care e situația am sunat repede la ambulanță, a venit repede ambulanța și de fapt fata avea hemoragie internă. Domnul de la SMURD a spus că dacă în 20 de minute nu ajungeam fata era moartă, ne-au spus că a avut hemorgaie internă, splina era ruptă, deci era riscul de a ajunge prea târziu”, susține Claudia Florea, mama fetei.
Cazul va fi luat în discuție și de reprezentanții spitalului, dacă părinții fetei vor face reclamație.
”În seara zilei de miercuri la UPU s-a prezentat o pacientă în vârstă de 18 ani în urma unui accident rutier. A primit îngrijiri și a plecat cu recomandări, apoi în dimineața zilei de joi s-a prezentat din nou la urgență și s-a constatat o ruptură de splină. A fost operată. În momentul de față starea ei este una bună.
În situația în care un pacient sau un aparținător al acestuia este nemulțumit de serviciile medicale din cadrul SCJU poate depune o reclamație la direcțiune. Direcțiunea repartizează această reclamație la biroul juridic, iar biroul juridic se va ocupa de administrarea probelor privind îndeplnirea sau neîndeplinirea sarcinilor de serviciu ale persoalor responsabile, urmând ca ulterior să se întrunească o comisie de disciplină care va stabili dacă este cazul pentru măsuri de sancționare sau nu”, spune Decebal Todăriță, purtător de cuvânt al Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu.