DN 19 este cel mai prost drum național din Ardeal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CNADNR a contabilizat pe DN 19, 113.000 de metri pătrați de carosabil degradat, pe o porțiunea de 68 de kilometri. Transportatorii străini acuză autoritățile române de incompetență, din cauză că drumurile proaste le subțiază considerabil veniturile


Oroszi Attila (45 de ani), este patronul unei firme de transport din Ungaria. Acesta deține cinci TIR-uri care fac diverse rute în toată Europa. Drumurile naționale din România sunt însă pentru patronul maghiar o adevărată pacoste.

Click AICI pentru galerie foto!

image

„Rovinieta pentru un TIR ajunge la aproape 50 de lei pe zi. Nu știu cum acest drum, DN 19, se poate numi drum național. Nu numai că este plin de gropi, dar nici nu are lățimea standard, așa că la curbe noi ocupăm toată șoseaua. Nici nu există comparație între drumurile din România și cele din străinătate. Mai ales în zona localităților Vama, Orașu Nou, Certeze și Huta Certeze, ajungem să circulăm cu 10 de km/oră atât de distrus este drumul, la fel și la ieșirea din Satu Mare, pe Drumul Botizului“, afirmă Oroszi Attila. Acesta mai spune că, după un drum de România, aproape toate cele cinci TIR-uri trebuie băgate în service pentru diverse reparații mai mari sau mai mici.



Al treilea cel mai prost drum din țară

După DN2 și DN7A, Drumul Național 19, Satu Mare – Sighetul Marmației ocupă cea de-a treia poziție în topul celor mai impracticabile șosele din țară, cu 113.000 de metri pătrați de carosabil degradat, pe o porțiunea de 68 de kilometri, potrivit datelor CNADNR. „Aceste evaluări se fac anual pentru a putea întocmi programul de întreținere a drumurilor europene, respectiv naționale. Evaluarea stării carosabilului pe drumurile naționale se face prin estimare vizuală de către angajații din cadrul Companiei, raportările fiind necesare pentru prioritizarea lucrărilor de întreținere“, afirmă Florin Dascălu, director de întreținere din cadrul CNADNR.

image



Primari revoltați

Primarii localităților prin care trece DN19 sunt revoltați. „Locuitorilor trebuie să le explic că nu eu sunt de vină. Eu am tot vorbit cu cei de la Drumuri Naționale și mi-au promis că până la „Sâmbra Oilor“, din luna mai, se vor face ceva plombări, că doar vin o grămadă de oficialități“, spune Petru ciocan, primarul comunei Certeze.

image
image

Pe de altă parte, reprezentanții CNADNR, secția Satu Mare invocă vechimea drumului. „Anul trecut am pus 30.000 de mp de mixtură pe DN 19. Noi încercăm să ținem drumul în circulație, dar este vechi de 40 de ani. Nu mai face față la condițiile actuale, trebuie refăcut din fundație“, afrmă Petru Ardelean, șeful secției Drumuri Naționale Satu Mare.

image

Între timp, cei care, de voi de nevoie se aventurează pe șoseaua dintre Satu Mare și Sighet sunt resemnați. „ Eu vin din Dâmbovița și vă spun că aici în nordul țării este catastrofă, dar nici în țară situația nu stă mai bine. Și aici în zona Certeze,  dar și în zona pasului Prislop este dezastru. Nu avem ce face, mai ales că, drumurile județene, și cele de prin orașe sunt unele și mai bombardate“, spune Gheorghe Constantin, șofer.

Satu Mare

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite