Drumul Expres care va asigura legătură între Autostrada București-Pitești şi platforma Dacia

0
0

Luna aceasta a fost făcut primul pas pentru realizarea mult așteptatului Drum Expres A1- Pitești – Mioveni, odată cu semnarea unui protocol de colaborare dintre CNAIR și administrația județeană Argeș.

Uzina Dacia - Mioveni. FOTO Renault România
Uzina Dacia - Mioveni. FOTO Renault România

Șoseaua, în lungime de zece kilometri, va asigura o legătură foarte rapidă între București şi platforma industrială de la Mioveni și este importantă nu doar pentru dezvoltarea economică regională, ci și pentru conectivitatea la infrastructura rutieră referențială de tip TEN-T.

 „Dacă lucrurile vor funcționa așa cum ne dorim, vom duce la bun sfârșit acest drum extrem de important care face parte din ceea ce se dorește a fi la nivelul României drumul expres Pitești-Brașov”, spune președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă.

 Viitorul drumul expres Pitești - Mioveni, extrem de important pentru județul Argeș, va face legătura între autostrada A1 București - Pitești, uzina Dacia de la Mioveni şi zecile de firme furnizori și parteneri din industria auto.

„Sunt sigur că în câțiva ani se va circula pe acest drum expres”

Prin urmare, unul din marii beneficiari ai proiectului va fi orașul Mioveni, pentru că drumul va descărca traficul nu doar către marile platforme, ci va și descongestiona DN 73 Pitești- Mărăcineni.

Să dea Dumnezeu să depășim toate etapele de proiectare, inclusiv partea de expropriere, astfel încât să ajungem la partea finală, cea de licitație a lucrărilor. Sunt sigur că în câțiva ani se va circula pe acest drum expres”, spune primarul Mioveniului , Ion Georgescu. 

Un istoric cu o reziliere de contract

 Sectorul de drum de mare viteză dintre centura Piteştiului (A1) şi Mioveni va face parte din drumul expres Piteşti-Braşov. Acesta este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi beneficiază de finanţare europeană nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. 

Conform fişei de proiect, studiul de fezabilitate trebuia demult realizat (până în septembrie 2021), iar proiectul tehnic până la 11 aprilie 2022. CNAIR a încheiat în acest scop un contract în valoare de 2,68 milioane lei, însă firma angajată a solicitat ulterior rezilierea contractului,. 

După ce contractul semnat cu proiectantul a intrat în procedura de reziliere, Consiliul de Administrație al CNAIR a aprobat semnarea unui protocol de colaborare cu Consiliul Județean Argeș pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, protocol încheiat la începutul acestei luni.

Conform protocolului, CNAIR se ocupă de asigurarea finanțării, iar Consiliul Județean Argeș va gestiona procedurile de achiziție pentru contractarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate, precum și de monitorizare a implementării și a serviciilor executate în cadrul procesului de elaborare a studiului.  

Inițial au existat mai multe variante de traseu. Foto: Instituţia Prefectului Argeş
Inițial au existat mai multe variante de traseu. Foto: Instituţia Prefectului Argeş
Piteşti


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri