Lucrările la Autostrada Lugoj-Deva, pregătite. Peste 100 de foraje realizate pe lotul cu tuneluri VIDEO

0
Publicat:

Peste 100 de foraje au fost necesare înaintea începerii lucrărilor la cei aproximativ zece kilometri rămași nerealizați din Autostrada Lugoj Deva, unde vor fi construite tuneluri de peste doi kilometri.

Geoforaje pe Autostrada Lugoj - Deva. Foto: CNAIR
Geoforaje pe Autostrada Lugoj - Deva. Foto: CNAIR

Peste 100 de geoforaje au fost necesare pe tronsonul de autostradă Holdea – Margina, unde lucrările sunt așteptate să înceapă în această primăvară.

„Săptămâna viitoare se finalizează Geoforajele pentru Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunile E și D), finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNNR). Asocierea româno-bosniacă SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE – SA & PE CONSTRUCT –EURO-ASFALT a început geoforajele în data de 5 martie 2023 și urmează le finalizeze cu două luni mai devreme față de termenul acordat (patru luni). Pe lotul cu o lungime de aproximativ 10 kilometri, trebuie realizate 109 foraje cu o lungime totală de 3.423 metri liniari. La ora actuală stadiul forajelor este de 95 la sută”, a informat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Tuneluri pentru urși de peste doi kilometri

Au fost executate foraje cu adâncimi între șase și 65 de metri, pentru terasamente, structuri și tuneluri.

„Pentru proiectarea și execuția Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunile E și D), cu lungime de aproximativ 10 kilometri au fost alocate 45 de luni (11 luni proiectare și 34 de luni executie). Contractul, finanțat prin PNRR, a fost semnat la începutul lunii octombrie a anului trecut (2022) la o valoare de 1,83 de miliarde de lei (fără TVA). Pe acest lot urmează să fie construite inclusiv două tuneluri (cu galerie dublă) în lungime totală de 2,13 km), în zona Margina-Holdea”, a transmis Cristian Pistol, reprezentantul CNAIR.

Tronsonul de 9,13 kilometri de autostradă (video) a rămas nefinalizat din cei 100 de kilometri ai Autostrăzii Lugoj – Deva, la care lucrările au început în urmă cu peste un deceniu.

Primul lot al autostrăzii din vestul României, în lungime de 27,6 kilometri, a fost finalizat în decembrie 2013. În martie 2017 au fost deschişi traficului rutier 15 kilometri din Lotul 2, în august 2019 au fost inauguraţi 22 de kilometri ai Lotului 4, iar în decembrie 2019 alţi 21 de kilometri, din Lotul 3 al A1.

Zece kilometri din Autostrada Lugoj Deva, blocați pentru mai mulți ani

În 2017, fosta CNADNR (actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR) a fost nevoită să renunţe la execuţia unui sector de circa 10 kilometri, între localităţile Holdea şi Margina, pentru a lansa separat o procedură pentru proiectarea şi execuţia a două ecoducte, în lungime totală de peste doi kilometri.

Proiectul a fost scos la licitaţie în iunie 2019, însă până în luna martie 2021, licitaţia a intrat în blocaj, din cauza unor litigii dintre CNAIR şi fostul constructor Salini al Lotului 2, cel care a reclamat rezilierea abuzivă în 2017 a contractului. Cele două părţi au ajuns la un acord, iar licitaţia a putut fi reluată, contractul în valoare de de 1,8 miliarde de lei fără TVA fiind atribuit asocierii Spedition UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct – Euro-Asfalt.

Aşa-numitele tuneluri pentru urşi au fost solicitate încă din 2010 de organizaţiile de mediu, printr-un memorandum transmis Comisiei Europene.

Ele ar urma să faciliteze traversarea autostrăzii printr-un culoar verde, destinat carnivorelor mari din zona Munţilor Apuseni, a Defileului Mureşului şi a Munţilor Poiana Ruscă. Zona „sensibilă”, tranzitată de sectorul de autostradă pe care vor fi construite ecoductele este Podişul Lipovei – Poiana Ruscă, sit Natura 2000.

Se întinde pe 35.738 de hectare şi cuprinde suprafeţe din judeţele Timiş (81 la sută), Hunedoara şi Arad.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite