Cum se lucrează pe DN 76 Deva - Oradea: constructorii sunt presaţi de CNADNR să recupereze timpul pierdut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
DN 76 Deva - Oradea se află în reabilitare de un an şi jumătate. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
DN 76 Deva - Oradea se află în reabilitare de un an şi jumătate. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România face presiuni pe societăţile implicate în modernizarea Drumului Naţional 76 Deva – Oradea să grăbească lucrările. Termenul de finalizare al proiectului este luna noiembrie a anului viitor, susţin reprezentanţii CNADNR.

Mai multe controale, efectuate de conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, au avut loc în ultimele zile şantierele de pe drumul naţional DN 76 Deva – Oradea. Reprezentanţii CNADNR susţin că a fost verificat stadiul de execuţie al proiectului de modernizare al şoselei şi li s-a cerut antreprenorilor să grăbească lucrările pe DN 76, Deva-Oradea, care au termen de finalizare în noiembrie 2016. Două contracte pentru lucrări au fost reziliate, în urma întârzierilor înregistrate de constructori. Niciunul dintre cele două contracte reziliate nu este legat de şantierele din judeţul Hunedoara, însă şi pe tronsonul Deva – Brad au fost înregistrate întârzieri.

„Am fost de mai multe ori pe DN76 în cursul acestui an, astfel încât pe 4 din tronsoanele aflate în execuţie să mobilizăm Antreprenorii să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale. Pe două tronsoane am avut mari probleme şi mari întârzieri. Din această cauză am şi reziliat aceste contracte. După cum aţi aflat am predat deja amplasamentele către Antreprenori pe Beiuş - Oradea. Din câte am văzut în ultima vreme, se lucrează şi sper că anul viitor, când au diverse termene de predare, începând cu iunie şi terminând cu noiembrie, să se poată circula pe DN76. Rămâne o problemă, totuşi, pe Ioneşti – Vârfurile, pentru care vom declanşa o nouă licitaţie. Subliniez că şi în continuare controalele şi supravegherea pe aceste şantiere vor fi efectuate de mine şi colegii mei din conducerea CNADNR, astfel încât antreprenorii să-şi respecte angajamentele asumate’’ a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR SA, în informarea trimisă de CNADNR.

Potrivit reprezentanţilor companiei de drumuri, cele mai mari întârzieri au fost înregistrate pe tronsonul Ioneşti - Vârfurile, km 55+425 - km 69+350, şi pe tronsonul , Beiuş - Oradea, km 133+660 - km 184+390 unde contractele au fost reziliate. CNADNR informează că au fost semnate noi contracte de lucrări pe porţiunea dintre Beiuş şi Oradea, iar din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului.

Proiectul de modernizare al şoselei Deva – Brad – Oradea avea termen iniţial de finalizare luna decembrie a anului 2015, dar din cauza întârzierilor, CNADNR a solicitat Ministerului Fondurilor Europene „fazarea” proiectului, pentru a putea beneficia în continuare de finanţări. Pe tronsonul Deva – Brad, lucrările au demarat în primăvara anului trecut, iar în prezent, în cel puţin zece locuri de pe traseu, circulaţia este restricţionată, din cauza lucărilor care se desfăşoară pe carosabil.

Ce înseamnă proiectul DN 76
În luna decembrie a anului 2013, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis Comisiei Europene, cererea de finanţare a proiectului estimat la peste 200 de milioane de euro. Obiectivul principal al proiectului constă, potrivit CNADNR, "în supervizarea şi execuţia unor lucrări de reabilitare a unui drum naţional în zona de vest a României, în lungime de 171,6 kilometri şi reabilitarea a 44 de poduri si pasaje care să permită transportul de mărfuri şi pasageri".  Obiectivele proiectului sunt: reabilitarea a 171,6 km de drum naţional între două municipii reşedinţă de judeţ (Deva şi Oradea); fluidizarea traficului şi reducerea până în anul 2015 cu aproximativ 25 de minute a timpului de călătorie între Deva şi Oradea; reducerea numărului de accidente pe sectorul DN76 (E79) Deva - Oradea cu 12 la sută. Proiectul avea un buget total de 210.319.503 euro, din care 142.966.756 euro constituia finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013, şi suma de 25.229.427 euro, asigurată de la bugetul de Stat, informa CNADNR.


Vă recomandăm şi:

VIDEO Cum a ajuns şoseaua Hunedoara – Caraş Severin să se oprească în pădure          

Un drum construit pe fonduri de la Uniunea Europeană se opreşte într-o pădure, la ieşirea din judeţul Hunedoara spre Caraş-Severin. Deşi a fost considerat o investiţie strategică menită să îi scoată din izolare pe localnicii care trăiesc în satele de munte din cele două judeţe, în Caraş-Severin nimeni nu a fost interesat de el.

Proiectul autostrăzii A1 e reclamat de CJ şi primăriile Deva şi Hunedoara. Motivul: cele două oraşe sunt izolate economic       

Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Deva şi Primăria Hunedoara solicită prim-ministrului, mai multor ministere şi parlamentarilor să găsească soluţia realizării unei intrări pe autostrada A1, din zona Hunedoarei şi Devei, altfel cele două municipii riscă să rămână izolate economic.

VIDEO Autostrada Deva – Ilia a intrat în şantier. Zeci de utilaje lucrează pe primii kilometri ai viitorului tronson al A1      

Al patrulea tronson al autostrăzii Lugoj – Deva se va întinde pe 22,1 kilometri, între Ilia şi Şoimuş (Deva). Lucrările la viitoarea autostradă au început cu decopertarea terenurilor pe care va fi construit terasamentul.

Autostrada şi drumurile modernizate au redus numărul tragediilor rutiere      

Numărul tragediilor înregistrate pe şoselele din judeţul Hunedoara a scăzut simţitor în 2013, faţă de anii precedenţi, potrivit Serviciului Poliţiei Rutiere Hunedoara. Motivul principal este infrastructura rutieră, modernizată în ultimii ani.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite