Autostrada Lugoj - Deva. CNAIR comandă investigaţii geotehnice pe Lotul 3, deschis în 2019, cu restricţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Lugoj - Deva. Lot 3.
Autostrada Lugoj - Deva. Lot 3.

Autostrada Lugoj - Deva. CNAIR comandă investigaţii geotehnice pe Lotul 3, deschis cu restricţii în 2019. Contractul are o valoare de circa 1,65 milioane de lei.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitaţie publică un contract în valoare de 1.650.000 lei care vizează realizarea unor investigaţii geotehnice pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, deschis traficului rutier din decembrie 2019, dar pe care au fost impuse restricţii de viteză şi tonaj.

Rezilierea contractului de proiectare şi execuţie a Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a dus la necesitatea contractării lucrărilor privind „Analiza tehnică a calităţii materialelor puse în operă şi efectuarea de verificări statice şi dinamice la nivelul terasamentelor, verificarea lucrărilor de consolidări executate”, însă pentru completarea analizei tehnice sunt necesare investigaţii geotehnice şi monitorizare înclinometrie şi piezometrie pentru Autostrada Lugoj - Deva, lot 3, km 56+220 - km 77+361, arată CNAIR.

„Finalizarea acestui contract implică efectuarea de investigaţii geotehnice pentru verificarea stabilităţii taluzurilor de rambleu şi debleu, determinarea naturii şi caracteristicilor fizico-mecanice ale materialelor folosite la realizarea terasamentelor şi monitorizarea prin echipamente de inclinometrie/ piezometrie în zonele cu rambleuri înalte. Prin încheierea contractului de lucrări se anticipează obţinerea unor rezultate cât mai concludente prin verificarea şi controlul calităţii execuţiei lucrărilor şi a materialelor puse în operă pe Autostrada Lugoj - Deva, lot 3”, se arată în documentele CNAIR.

Foraje în 30 de locuri

Compania solicită, potrivit Caietului de sarcini, un număr cel puţin de 30 de poziţii kilometrice în care se vor realiza foraje geotehnice.

„Profilele litologice vor conţine minim câte două foraje geotehnice din care se extrag probe netulburate, foraje amplasate pe cele două acostamente ate autostrăzii. Probele netulburate se prelevează obligatoriu din fundaţia rambeurilor şi umpluturile acestora din fiecare strat litologic. Fiecare profil litologic va fi extins cu penetrări dinamice, respectiv câte o penetrare dinamică la aproximativ 0,5 m de locul unde este realizat fiecare foraj geotehnic şi minim două penetrări dinamice, cât mai aprope de zona gardului pe fiecare poziţie kilometrică”, se arată în documentaţia CNAIR.

Termenul de finalizare a lucrărilor este de şase luni.

Vineri, 24 aprilie, Lucian Bode, ministrul Transporturilor declara aşteaptă rezultatul expertizelor necesare pentru a lua o decizie cu privire la ridicarea restricţiilor de pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. „Am solicitat conducerii CNAIR, ca săptămâna viitoare, să-mi pună la dispoziţie rezultatul expertizelor, dar şi o decizie cu privire la ridicarea restricţiilor de pe acest sector. Să-mi prezinte stadiul exact al lucrărilor ce mai trebuie executate, pentru ca în cel mai scurt timp să fie ridicate restricţiile şi circulaţia să se poată realiza în condiţii de siguranţă. Vorbesc aici de termene clare, de un grafic de lucrări care să fie monitorizat de CNAIR. Ce trebuie remediat, trebuie făcut cât se poate de repede, cu respectarea tuturor standardelor de calitate şi siguranţă”, declara lucian Bode, potrivit informării publicate de Ministerul Transporturilor.


Deschisă după şase ani, cu restricţii
Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost deschis traficului în 23 decembrie 2019, după şase ani de la semnarea contractului înter fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA. Constructorii spanioli au obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările trebuiau finalizate în vara anului 2016, însă au înregistrat întârzieri de peste trei ani.

În august 2019, contractul a fost reziliat de CNAIR, care a finalizat lucrările rămase neexecutate (circa 1 la sută) în regie proprie.

În prezent, pe tronsonul de autostradă din vestul ţării, maşinile cu masa mai mare de 7,5 tone au accesul interzis, iar şoferii pot circula viteza maximă de până la 80 km/h şi cu viteza maximă de 50 de km/h, când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, mâzgă sau pe durata ploilor torenţiale. De asemenea, viteza maximă admisă este de 60 de km/h în zona podului peste râul Mureş, în zona podurilor de pe autostradă, la nodul Ilia şi în zona podului de pe autostradă de la nodul Dobra, a informat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite