Poliţia Locală Giurgiu şi-a intrat „în pâine”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După aproximativ două luni de la înfiinţarea serviciului Poliţiei Locale Giurgiu (PLG), noua instituţie a aplicat un număr de 133 de contravenţii în valoare totală de 12.000 de lei.

Aproape două treimi din sancţiuni au fost aplicate conform Hotărârii de Consiliu Local (HCLM) 55/2002: distrugerea  bunurilor de pe domeniul public, parcarea în locuri nepermise, circulaţia cu mopeduri prin locuri nepermise sau „spartul seminţelor” în parcuri.

 „Am pornit la drum pe ideea de prevenire şi nu de sancţionare a cetăţenilor. Încercăm să le explicăm de fiecare dată, în special celor tineri, că gesturile teribiliste şi antisociale nu sunt tolerate” a declarat pentru „Adevărul de Seară” Steliana Chita, purtătorul de cuvânt al PLG.

O altă lege după care se ghidează reprezentanţii PLG este 61/1991 care sancţionează faptele de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice. “Cele mai multe amenzi au fost date pentru tulburarea liniştii publice şi pentru consumul de alcool pe domeniul public” a spus Steliana Chita.

Din punctul de vedere al sancţiunilor, cele prevăzute în hotărârea de consiliu local sunt mult mai blânde decât cele prevăzute de legea 61/1991. În primul caz, amenzile se încadrează între 25 şi 250 de lei, media celor “tăiate” de poliţiştii locali fiind de 100 de lei. De cealaltă parte, amenzile prevăzute de legea 61/1991 sunt ceva mai mari. Pentru tulburarea liniştii publice, refuzul legitimării sau consumul de alcool amenzile “valorează” 200 de lei, acest cuantum fiin uneori depăşit.
Cele mai mari amenzi date de agenţii giurgiuveni au fost pentru pătrunderea ilegală pe terenuri aparţinând unor societăţi comerciale. În acest sens, de la începutul anului şi până acum au fost aplicate 8 amenzi a câte 500 de lei fiecare. „Au fost cazuri de persoane care căutau fier vechi pe terenul unor firme private. Într-un alt caz am fost nevoiţi să amendăm un cetăţean care nu şi-a putut justifica prezenţa într-un sediu al unui partid politic”.

Dispeceratul este disponibil non-stop
În privinţa comunicării dintre cetăţean şi instituţia înfiinţată în urmă cu două luni, reprezentanţii PLG spun că reticenţa de la început a fost depăşită şi că giurgiuvenii cu spirit civic îşi fac simţită prezenţa din ce în ce mai des.

„Dispeceratul instituţiei este disponibil 24 de ore din 24. Se lucrează în schimburi aşa că apelurile cetăţenilor sunt preluate de un angajat şi ulterior preluate de agenţi” susţine purtătorul de cuvânt al PLG care subliniază faptul că în ultima perioadă giurgiuvenii s-au familiarizat cu noua instituţie şi că reclamaţiile sunt variate. „Ne bucură faptul că cetăţenii nu se rezumă la sesizări clasice care ţin de ordine publică. Au început să ne ceară ajutorul şi în situaţii care ţin de mediu sau de disciplina în construcţii”.

UTIL:
0246/274.668 este numărul de telefon la care serviciul Poliţiei Locale Giurgiu poate fi contactat de către cetăţeni.

Giurgiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite