Unde Mergem, prima platformă turistică bazată pe documentare personală. Cât va fi gratuită aplicaţia creată de un român

0
Publicat:
Ultima actualizare:
iulian pufu platforma turistica Galati 2

Iulian Pufu este un om care crede în adevărul neîndulcit, aşa că a creat aplicaţia turistică „Unde Mergem“, care le prezintă iubitorilor de călătorii atracţiile şi locurile pe care merită să le viziteze pe baza unor analize obiective. Asta înseamnă şi că părţile mai puţin plăcute sunt puse pe tapet.

Iulian Pufu (45 de ani) are o experienţă în marketing de peste 25 ani, iar în ultimii opt ani a iniţiat şi dezvoltat la Braşov câteva proiecte de informare şi promovare care s-au bucurat de succes – peste un milion de vizualizări anual. 

Nu i-a fost deloc greu să observe care sunt nevoile de informare ale turiştilor în această perioadă. 

Dar a mai observat ceva: felul bombastic în care sunt prezentate serviciile din sfera ospitalităţii – toţi sunt „cei mai buni“ şi „cei mai ieftini“. 

S-a hotărât să facă el lucrurile altfel. A pus la punct un plan pentru a crea un start-up, cu o investiţie de peste 60.000 de euro, parţial din fonduri europene. 

Aşa a apărut Unde Mergem – prima aplicaţie de turism românească bazată pe conţinut documentat. 

„Puteţi merge în oricare dintre aceste restaurante: sunt şanse mari să plecaţi mulţumiţi de acolo şi să trăiţi o experienţă plăcută. Am fost în toate: ne-am documentat şi le-am recomandat, fără să ne plătească niciun ban şi fără să condiţionăm recomandarea de plata vreunei sume - asta ne-a permis să fim obiectivi, nu "influenceri".

Mai mult decât atât, documentarea a inclus o procedură "mystery shopper" în care am făcut consumaţie în aceste restaurante şi pe care am plătit-o de fiecare dată, cu o singură excepţie când membrul echipei Unde Mergem aflat în misiune a fost recunoscut şi i s-a "refuzat" categoric plata notei!

Unele dintre aceste restaurante au devenit parteneri Unde Mergem, altele nu ne-au spus nici măcar un <Mulţumesc> pentru efortul nostru. Dar nu e bai. Pentru că tot ce facem este orientat către voi - utilizatorii Unde Mergem. 

Şi dacă sunteţi mulţumiţi de calitatea informaţiilor prezentate în platforma Unde Mergem, ne puteţi mulţumi cu o menţiune în locurile pe unde mergeţi la recomandarea noastră. Le puteţi spune: <V-am găsit în Unde Mergem!>“, relatează membrii echipei „Unde mergem“.

Calitatea la putere

„Aplicaţia este realizată sub sloganul «Trăieşte. Împărtăşeşte. Câştigă». Platforma «Unde Mergem» este prima iniţiativă românească de prezentare pe criterii obiective a atracţiilor turistice şi a locurilor care merită să fie vizitate. 

Am ales «Trăieşte» pentru că atunci când vei călători prin România vei avea de ales doar dintre locuri documentate obiectiv de echipa noastră – poate nu perfecte, dar unde suma calităţilor este semnificativ mai mare decât cea a defectelor. Informându-te cu ajutorul «Unde Mergem», şansele de a trăi experienţe pozitive vor fi maxime. Împărtăşeşte cu noi atunci când vizitezi o atracţie interesantă sau eşti clientul unui loc unde te-ai simţit bine, despre care crezi că merită să devină răspuns la întrebarea: «Unde mergem?». Cei care intră în comunitatea noastră ne pot spune pe cine şi ce să avem în vedere pentru activitatea noastră de documentare“, explică Iulian Pufu (foto dreapta).

Iulian Pufu creator Unde Mergem platforma turism Sursa Facebook IP

Şi pentru că mulţi turişti apelează la ghizi în vacanţe, bazându-se atât pe capacitatea lor de a le arăta locurile şi obiectivele de neratat, cât şi pe abilitatea de a rezolva situaţiile neprevăzute, „Unde Mergem“ te învaţă cum să fii propropriul tău ghid. „Deşi o titulatură ca «ghid obiectiv» ar putea fi considerată un pleonasm, «Unde Mergem» o foloseşte tocmai pentru a se diferenţia de aşa-intitulatele «ghiduri turistice», care nu sunt altceva decât nişte agregatori de reclame. Conceptul nostru are la bază ideea de obiectivitate, fără niciun compromis“, subliniază iniţiatorul start-up-ului. 

Documentare ca la carte

Prin aplicaţie este uşor să navighezi şi să găseşti tot ce-ţi pofteşte inima în materie de curiozităţi legate de o vacanţă. După ce-şi instalează aplicaţia în telefon, utilizatorii vor primi recomandări de atracţii turistice, activităţi distractive, dar şi de cazări, restaurante şi locuri în care să facă shopping. 

Braşoveanul şi echipa sa au creat o procedură prin care validează un loc de vizitat printr-o documentare temeinică, apelând inclusiv la referinţe cerute de la clienţii lor cu privire la calitatea serviciilor şi produselor acelui loc. Dacă suma calităţilor este semnificativ mai mare decât cea a defectelor, se face chiar şi o vizită de documentare la faţa locului, în urma căreia sunt confirmate sau infirmate informaţiile aflate anterior. 

Însă asta nu e tot. Echipa „Unde Mergem“ stă de vorbă şi cu proprietarul acelui loc, încearcă să afle care este filosofia lui de business şi culege informaţii legate de oferte şi preţuri. Rolul acestui proces complex este ca utilizatorilor aplicaţiei să nu le fie înşelate aşteptările, să fie siguri că ceea ce scrie într-o recomandare este autentic şi bazat pe documentare.

Minusurile cazărilor nu sunt băgate sub preş

Tot procesul de validare, documentare şi recomandare este orientat către utilizatori şi nu este sub nicio formă influenţat de proprietarii locurilor prezentate, de plata vreunei sume de bani sau de existenţa unui contract de publicitate. Singurul criteriu după care este recomandată o activitate sau un loc de vizitat este calitatea, susţine antreprenorul.

FOTO arhiva personală

iulian pufu platforma turistica Galati 4

„Noi documentăm dacă un loc merită să devină răspuns la întrebarea: «Unde mergem?», iar dacă da, îl recomandăm obiectiv, folosind cuvintele noastre, fără să fim influenţati de plata vreunei sume. Recomandările noastre n-au nimic de-a face cu ideea de influencing, care aproape întotdeauna presupune o plată sau un cadou. 

Noi nu încercăm să influenţăm pe nimeni, ci prezentăm locuri şi activităţi aşa cum sunt, cu bune şi cu rele. Faptul că recomandările noastre nu sunt influenţate de existenţa unui contract de publicitate sau de vreo formă de plată ne permite să fim obiectivi. Iar asta presupune, dacă este cazul, să menţionăm într-o recomandare şi aspecte mai neplăcute pe care le constatăm cu privire la un loc şi pe care utilizatorii ar fi bine să le ştie înainte de a ajunge acolo. 

Dar dacă în activitatea de documentare constatăm că aceste aspecte neplăcute sunt dominante sau sunt grave, nu mai recomandăm deloc acel loc pe platforma noastră“, detaliază Iulian Pufu filosofia care stă în spatele aplicaţiei.

Câştigă şi turistul, şi patronul

Utilizatorii care îşi creează un cont din Google Play şi App Store sau se conectează cu un cont de social media pot urmări şi pot scrie recenzii în dreptul categoriilor „Atracţii“ şi „Locuri“ prezentate de aplicaţie. Atunci când apare un eveniment sau o ofertă nouă, utilizatorii vor primi o notificare push pe telefon. De asemenea, aceştia îşi pot crea în aplicaţie the bucket list – liste de călătorie şi de preferinţe în care să salveze atracţii şi locuri pe care intenţionează să le viziteze atunci când vor călători în România. Există şi o secţiune „În jurul tău“, în care pot vedea pe hartă ce recomandări există în proximitatea lor. 

Sursa undemergem.ro

iulian pufu platforma turistica Galati 3

„Aplicaţia este gratuită şi până va prezenta conţinut de pe întreg teritoriul României va rămâne gratuită. Avem însă şi o componentă de monetizare. Am estimat în planul de afaceri că 20% dintre cei recomandaţi în platformă vor dori să devină parteneri, asta însemnând că vor dori acces la câteva instrumente de marketing foarte eficiente. 

Cu ajutorul acestora, partenerii pot să-şi îmbunătăţească comunicarea cu actualii şi potenţialii clienţi, să-i fidelizeze. În final, pot să-şi crească vânzările generate de listarea lor în platformă. Şi mă bucură foarte mult că acel procent de 20% a fost atins chiar înainte de lansarea platformei. 

În piaţă exista nevoia unei platforme care să prezinte doar locuri orientate către satisfacţia clienţilor, iar proprietarii acestor locuri aşteptau de mult apariţia unei aplicaţii care să nu le perceapă comision din fiecare rezervare generată sau şi să nu plătească de fiecare dată când vor să comunice o ofertă sau un eveniment către toţi cei care le urmăresc pagina“, arată Iulian Pufu.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Vacanţă de coşmar în România. „Dacă turismul face progrese, să mi le arate şi mie, că eu nu le văd”

„Nu veniţi în Grecia, e patriotic să folosiţi banii pentru sprijinirea turismului românesc, a guşaţilor care din profitul unei veri ar vrea să-şi cumpere bemveu”

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite