Cereale din Ucraina în silozul lui Anghel Saligny. Magazia de grâne a Galațiului este centru operațional

0
0

Silozul de cereale, minunea tehnologică realizată de inginerul Anghel Saligny, la Galați, este transformat în centru operațional pentru cerealele aduse din Ucraina. 

Cerealele din Ucraine aduse în silozul Anghel Saligny Galați FOTO: Sorin Grindeanu
Cerealele din Ucraine aduse în silozul Anghel Saligny Galați FOTO: Sorin Grindeanu

Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în silozul de cereale din Port pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal, european.

Prima navă cu cereale din Ucraina a ajuns în Portul Galați la începutul lunii septembrie. Este o navă maritimă, cu peste 4000 de tone de grâu, provenit din Ucraina și transportat pe calea ferată.

Comoară de patrimoniu tehnic și industrial

Inginerul Anghel Saligny a construit, în premiera mondială, silozurile din beton armat, de la Galați și Brăila, la numai două decenii după ce francezul Joseph Monier (1823 - 1906) obținuse, în 1867, primul brevet pentru elemente de construcții (grinzi, plăci, stâlpi) din beton armat, acest material puțin studiat în acele timpuri, potrivit Wikipedia. 

Construit între anii 1884 şi 1889, minunea tehnologică de la Galați, silozul de cereale sau magazia de grâne a orașului cum i se spunea, este declarat monument istoric, fiind considerată comoară de patrimoniu tehnic şi industrial. 

Celulele silozului de cereale proiectat de Anghel Saligny FOTO: ARHIVĂ-Marius Mitrof
Celulele silozului de cereale proiectat de Anghel Saligny FOTO: ARHIVĂ-Marius Mitrof

Potrivit concepției lui Anghel Saligny, fiecare siloz cuprinde 250 compartimente din beton armat, cu o capacitate totală de circa 30.000 tone de cereale.

Inginerul român a reușit să conceapă o tehnologie prin care silozurile puteau să fie încărcate, dar și descărcate, în același timp. 

Anghel Saligny, unul dintre pionierii tehnicii mondiale

Inginerul Anghel Saligny s-a născut pe 19 aprilie 1854, în localitatea Şerbăneşti, din judeţul Galaţi. El este considerat unul dintre pionierii tehnicii mondiale în proiectarea şi construcţia podurilor şi silozurilor cu structură metalică și beton armat.

Lucrarea sa cea mai importantă este proiectarea în 1888 și construcția între 1890 - 1895 a podului peste Dunăre de la Cernavodă. La acea vreme, era cel mai lung din Europa și printre cele mai importante poduri metalice cu deschidere mare din lume. 

Galaţi


Ultimele știri
Cele mai citite