Șinele de cale ferată din Portul Constanța, vechi de peste un secol, au fost scoase din uz VIDEO

0
Publicat:

Șinele de cale ferată românești, produse la Uzina Reșița, dar și austriece, construite la începutul anilor 1900, au fost scoase din uz.

Cele mai vechi șine din Portul Constanța, care nu mai corespund standardelor, au fost scoase din uz, urmând să fie reconstruiți peste 43 de kilometri de cale ferată, în cadrul lucrărilor de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare care se au început anul trecut și se vor finaliza în luna septembrie 2023.

image
Vechi șine de cale ferată FOTO SNCFR
Vechi șine de cale ferată FOTO SNCFR

Au fost găsite șine de cale ferată din anii 1913, 1915 dar și din 1939. Șinele de la începutul anului 1900 se aflau pe liniile ce asigurau legătura către silozurile de cereale, care au fost construite de inginerul Anghel Saligny între anii 1904-1909 și 1912-1915.

Alte linii ferate vechi sunt cele de la Gara Maritimă din Portul Constanța, care a fost inaugurată în anul 1934.

Și Tunelul Palas sau Carol I cum se numea inițial, proiectat în anul 1902 de către Anghel Saligny, a avut șine de cale ferată construite la începutul anilor 1900. 

Tunelul Palas este un tunel feroviar abandonat din Constanța, România, situat pe fosta linie de cale ferată Palas–Port vechi. Numit anterior „Carol I”, tunelul a fost tranzitat timp de aproape un secol de trenurile de marfă cu destinația Portul Constanța.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite