Primul hop. Simularea examenului de bacalaureat, în perioada 11-15 martie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Testare decisivă pentru nivelul de pregătire a elevilor FOTO Adevărul
Testare decisivă pentru nivelul de pregătire a elevilor FOTO Adevărul

Simulările organizate la probele scrise vor respecta precizările Ministerului Educaţiei Naţionale: subiectele vor fi diferenţiate pe filieră şi profil, elevii vor fi aşezaţi câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în funcţie de disciplină şi de tipul de subiect primit şi vor fi supravegheaţi video.

În perioada 11-15 martie are loc simularea examenului de bacalaureat, organizată la nivel judeţean în toate unităţile de învăţământ liceal, la care participă elevii din seria curentă şi absolvenţii din seriile anterioare care nu au promovat examenul de bacalaureat.

Simulările organizate la probele scrise vor respecta precizările Ministerului Educaţiei Naţionale: subiectele vor fi diferenţiate pe filieră şi profil, elevii vor fi aşezaţi câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în funcţie de disciplină şi de tipul de subiect primit şi vor fi supravegheaţi video. Elevii din clasele a XII-a se vor familiariza astfel cu atmosfera şi procedura de desfăşurare a bacalaureatului.

Pentru fiecare disciplină, inspectorul şcolar de specialitate, împreună cu membrii consiliului consultativ al disciplinei, va realiza subiecte şi bareme de evaluare şi de notare în conformitate cu programele şcolare, propuse pentru simulare: Limba şi literatura română (prof. dr. Cristina Maria Ivan), Matematică (prof. Daniela Bălănescu), Informatică (prof. Alina Niţu), Limbă maternă (prof. Anefi Icbal), Istorie (prof. Petre Purcărea), Chimie (prof. Gabriela Micu), Biologie (prof. Adriana Popescu), Geografie (prof. Anca Dragomir), Fizică (prof. Mădălina Ivănescu), Logică, Filosofie, Psihologie şi Economie (prof. Daniel Vicenţiu Geoglovan).

Evaluarea lucrărilor se realizează în fiecare unitate de învăţământ de către două cadre didactice (profesorul de la clasă şi un alt profesor), urmând ca lucrările să fie analizate şi discutate cu elevii de fiecare profesor. Decizia de trecere a notelor de la simulare în catalog va fi în responsabilitatea fiecărui cadru didactic.

„Consider că aceste simulări au două scopuri: verificarea modului în care se  organizează şi se desfăşoară examenul şi evidenţierea nivelului de pregătire atins de elevi până în acest moment. În funcţie de rezultatele obţinute, fiecare unitate şcolară trebuie să elaboreze  un plan remedial, astfel încât rezultatele de la bacalaureat să fie optime”, a declarat inspectorul şcolar general Răducu Popescu.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite