Conflict pe o navă străină, pentru 100.000 USD. Marinarii au făcut grevă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marinari străini protestând în Portul Constanţa Sursă foto Sindicatul Liber al Navigatorilor
Marinari străini protestând în Portul Constanţa Sursă foto Sindicatul Liber al Navigatorilor

Membrii unui echipaj de marinari de pe o navă acostată în Portul Constanţa au făcut grevă pentru neplata salariilor, situaţie care s-a rezolvat numai la intervenţia autorităţilor.

Echipajul navei Pearl K acostate în Portul Constanţa a făcut grevă miercuri, 16 iulie, anunţând că nu va mai continua voiajul, pentru că nu-şi mai primise salariile din luna aprilie - în total, suma restantă fiind de 100.000 USD.

Marinarii străini s-au adresat Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), cerând ajutor pentru recuperarea banilor şi repatriere.

În faţa avertizării liderului Adrian Mihălcioiu (care reprezintă în România ITF - Federaţia Internaţională a Transportatorilor), armatorul navei Pearl K a achitat restanţele. Cei 13 marinari care au cerut repatrierea au plecat joi, 17 iulie, acasă.

Pearl K este un cargo sub pavilion St. Vincent & Grenadines.

„În ultima perioadă, destul de multe nave au intrat în porturile româneşti cu echipajele neplătite, majoritatea armatorilor fiind din zona Mării Negre (Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Moldova, Bulgaria), iar navigatorii care au revendicat plăţile salariale sunt, de regulă, din Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Azerbaidjan, Bulgaria, Siria, Egipt.

Sindicatul Liber al Navigatorilor şi Inspectoratul ITF pentru România susţin ca înainte de intrarea în port, autorităţile portuare să ceară ca plata salariilor echipajelor să fie achitate la zi înaintea intrării navei in port, astfel ar fi evitate blocari ale navelor la dană“, spune Adrian Mihălcioiu (foto în mijlocul marinarilor străini).

Marinari străini şi Adrian Mihălcioiu în Portul Constanţa Sursă foto Sindicatul Liber al Navigatorilor

Compania a inceput demersurile pentru semnarea unui contract ITF. În aceeaşi situaţie mai sunt încă 5 nave, ale căror echipaje sunt afectate de insolvenţa care loveşte armatorii. Printre aceşti marinari se numără şi aproximativ 70 de navigatori romani.

„În toate cazurile, ITF şi SLN monitorizează situaţia astfel încât navigatorii să fie plătiţi şi repatriaţi de bancă, instituţia care preia îndatoririle armatorului“, arată Mihălcioiu.

Vă mai recomandăm

FOTO Viaţă de marinar în Marea Neagră: nave vechi, echipaj neasigurat, salarii neplătite, vapoare abandonate

„Marea Ruşinii“ De luni, încep controalele pe navele care acostează în Portul Constanţa

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite