Calea ferată din Portul Constanța, în reabilitare. În ce stadiu au ajuns lucrările

0
0

Ordinul de începere a lucrărilor la liniile ferate din Portul Constanța a fost dat pe 15 iunie a.c. Constructorii au la dispoziție 149 de zile pentru a finaliza proiectul ce aparține CFR Infrastructură.

Lucrări la linia ferată din portul Constanța FOTO: CFR Infrastructură
Lucrări la linia ferată din portul Constanța FOTO: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură anunță că lucrările la cele două loturi au fost executate în proporție de 67% , iar 10 linii noi de cale ferată au fost redeschise circulației. 

„Pe LOTUL I din Portul Constanța (Port Zona A și Port Zona B), progresul fizic al lucrărilor executate de Wiebe România a ajuns la 69 %, după 89 de zile de la emiterea ordinului de începere”, spun cei de la CFR Infrastructură.

Conform acestora, stadiul de execuție se prezintă astfel: 4.588 de metri de suprastructură CF nouă (69% din cantitatea totală); 19 aparate de cale noi montate (tip S49E1-300-1:9, S49E1-190-1:9 și TDJ 49-190-1:9); șapte linii CF redeschise circulației și operațiunilor de manevră (liniile 1, 5 și 6 (Siloz 2), liniile 2 și 4 (Siloz 3), linia 4 (Siloz 1) și linia 1 din Zona B).

„Pe LOTUL II din Portul Constanța (Port Zona B și Port Mol V), progresul fizic al lucrărilor executate de Arcada Company a ajuns la 65%, după 89 de zile de la emiterea ordinului de începere”, arată CFR Infrastructură.

Stadiul de execuție cuprinde 4.470 de metri de suprastructură CF nouă (65% din cantitatea totală); 16 aparate de cale noi montate (tip S49E1-300-1:9, S49E1-190-1:9 și TDJ 49-190-1:9); trei linii CF redeschise circulației și operațiunilor de manevrelor (linia tragere Chimpex, liniile 2 și 3 din Mol IV); montare șină nouă pe șase linii (liniile 5 și 6 din Grupa B1, liniile 5 și 6 din Grupa A2, linia 11 din Zona V și linia 5 Grupa Chimpex).

Lucrările la cele două loturi sunt finanțate din fondul de rezervă al Guvernului României.

64 de linii vor fi modernizate în Portul Constanța

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a transmis în luna iunie că Sucursala Regională de Căi Ferate Constanţa a lansat licitaţia publică pentru execuţia lucrărilor de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanţa, lucrări prevăzute în „Memorandum-ul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanţa (Măsura 4.2).”

Potrivit datelor CFR, lucrările de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanţa (PRIORITATEA 2) vizează înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii din zonele A, B, MOL V, pe 64 de linii (în lungime totală de 29,795 km), înlocuirea a 51 de aparate de cale, montarea de traverse speciale pe 15 aparate de cale şi dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată.

Lucrările de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanţa (PRIORITATEA 2 – măsura 4.2 din Memorandum) sunt împărţite în 3 loturi:

- LOTUL 1 - 10,435 km

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 27 de linii, înlocuirea a 16 aparate de cale şi montarea de traverse speciale la 5 aparate de cale, montarea de dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată.

- LOTUL 2 - 11,275 km

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 24 de linii, înlocuirea a 18 aparate de cale şi montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale.

- LOTUL 3 - 8,085 km

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 13 linii, înlocuirea a 17 aparate de cale şi montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale.

Valoarea totală estimată a celor trei loturi este de 152.823.058 RON, fără TVA., sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, conform HG 497/14.04.2022 şi a Memorandum-ului 13208/07.04.2022 privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2022 din Fondul de rezervă bugetară. 

Constanţa


Ultimele știri
Cele mai citite