Actele pentru dosarul de evaluare şi încadrare în grad de handicap se pot depune şi în format electronic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa anunţă că se pot transmite, în format electronic, toate documentele necesare încadrării/reîncadrării în grad, însoţite de cererile tip.

Având în vedere Dispoziţia Metodologică nr. 1372/Cabinet/23.01.2020 emisă de Autoritatea Naţională Pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, vă facem cunoscut că Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa a implementat, în regim de urgenţă, mai multe  măsuri.

Pentru corespondenţa electronică cu beneficiarii direcţi, adulţi şi părinţi/reprezentanţi legali ai copiilor cu dizabilităţi, au fost create adresele electronice: sec_copii_ct@dgaspc-ct.ro; sec_adulti_ct@dgaspc-ct.ro.

La adresele indicate, beneficiarii pot transmite, ataşat, toate documentele necesare încadrării/reîncadrării în grad, însoţite de cererile tip (documentele ce vor fi ataşate mesajului vor fi scanate în format pdf sau jpg, la o rezoluţie de maximum 100dpi.

Demersurile întreprinse sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv Hotărârea nr 430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, Ordin nr. 2298 din 23 august 2012 privind aprobarea Procedurii-cadru de evaluare a persoanelor adulte în vederea încadrării în grad şi tip de handicap şi Ordinul nr. 1985/1305/5805/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale.

Iniţial, fiecare persoană care trimite un email la oricare din adresele menţionate anterior, va primi un răspuns automat prin intermediul căruia i se va confirma primirea e-mailului/mesajului transmis.

Cele două servicii specializate ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa, vor proceda la:

- înregistrarea cererilor,

- informarea, în termen de 5 zile lucrătoare, tot prin intermediul adresei de e-mail, cu privire la numărul de înregistrare, data şi ora programării la evaluare, şi, după caz, completarea dosarului cu documente suplimentare.

Pentru derularea unui proces de evaluare calitativ şi în beneficiului persoanelor care solicită accesul la serviciile arătate, reamintim solicitanţilor că este necesar ca, în momentul prezentării la data stabilită în vederea evaluării, să deţină toate documentele în original, inclusiv cererea, chiar dacă acestea au fost transmise şi în format electronic.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite