Un căpitan britanic este judecat, după ce a fost acuzat de moartea a trei pescari români
0Trei pescari români şi-au găsit sfârşitul, acum doi ani, într-o noapte de august, în Canalul Mânecii, după ce mica lor ambarcaţiune a fost lovită şi scufundată de un pescador. Procurorii britanici l-au adus în faţa instanţei pe cel considerat în mare măsură vinovat, căpitanul David Marr.
Audierile preliminare vor începe pe 4 aprilie, la Brighton, iar David Marr a plecat nevinovat la începutul lunii martie. Marr este acuzat că nu a supravegheat radarul pescadorului Vertrouwen, care a dat peste barca în care se aflau patru pescari români, răsturnând-o.
Trei dintre ei au murit înecaţi - Mircea Bebi Ilie (43 de ani), Traian Dumitrache (51 de ani) şi Irinel Popovici (41 de ani), iar un al patrulea (Elvis Cojocaru) a supravieţuit în incidentul care a avut loc pe 6 august 2017, în Sussex Bay, la 1,6 mile sud-est de portul englez Shoreham-by-Sea. Epava bărcii în care se aflau românii, James 2, a fost găsită cu sonarul doar şase luni mai târziu.
Traian Dumitrache
Mircea Ilie şi Irinel Popovici erau pasionaţi de peiscuit. FOTO: Vremea nouă
Potrivit BBC, singurul supravieţuitor a fost găsit agăţat de o baliză, la cinci ore după impact, pe 6 august.
Ce scrie în raport
Anul trecut a fost publicat şi raportul Departamentului de Investigaţii a Accidentelor Maritime a guvernului britanic (MAIB), unde apar şi informaţiile despre incident. Din analiza făcută de specialiştii britanici rezultă că principalul vinovat ar fi căpitanul Marr. În loc să supravegheze vasul, David Marr l-a trecut pe pilot automat pentru a-şi dedica seara reţelelor sociale. De altfel, potrivit anchetatorilor, chiar în momentul în care pescadorul Vertrouwen dădea peste micul vas al pescarilor, căpitanul se delecta discutând pe reţelele sociale. Din această cauză nu a observat că vasul pe care ar fi trebuit să-l conducă, dar pe care l-a pus pe pilot automat, a dat peste barca românilor.
În raport se mai precizează şi că românii au avut partea lor de vină. Mica lor ambarcaţiune, James 2, nu ar fi fost suficient de pregătită şi echipată pentru a pleca pe mare, iar niciunul dintre cei patru pescari nu avea experienţă de navigare pe timpul nopţii. Nu în ultimul rând, cei patru nu purtau veste de salvare, deşi, spun anchetatorii, acestea i-ar fi salvat, iar în mijlocul evenimentelor nici măcar nu au trimis un SOS pentru a primi ajutor.