O clujeancă, în topul studenţilor Universităţii Stanford din ultimii 25 de ani. Anda Gânscă a creat o nouă reţea de socializare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Anda Gânscă arată aplicaţia Knotch pentru telefoane mobile. FOTO: Arhivă personală
Anda Gânscă arată aplicaţia Knotch pentru telefoane mobile. FOTO: Arhivă personală

În ultima ediţie a "San Francisco Magazine" a fost publicat un top care conţine 112 absolvenţi ai Universităţii Stanford, din ultimii 25 de ani, care au dezvoltat afaceri de succes în domeniul IT. Clujeanca Anda Gânscă, care a obţinut recent o finanţare de 1,5 milioane de dolari pentru o nouă reţea de socializare, se află printre cei trei absolvenţi menţionaţi din generaţia 2011.

Articolul se numeşte “Stanford Uber Alles” şi menţionează 122 absolvenţi din ultimii 25 de ani ai universităţii americane care au avut succes în dezvoltarea unor afaceri IT. “Industria tech se poate imagina drept o meritocraţie în cadrul căreia o persoană care a renunţat la liceu poate demara o afacere şi s-o vândă la Yahoo pentru 1 miliard de dolari (salut, David Karp!), dar nici să faci universitatea la Palo Alto (localitatea unde se află Universitatea Stanford-nr) nu strică.  Vă prezetăm o listă de 112 absolvenţi remarcabili ai Stanford (plus câţiva care n-au reuşit să treacă de ceremonia de absolvire) din ultimii 25 de ani”, se arată în introducerea articolului. Din fiecare an, începând cu 1988, sunt prezentaţi câţiva absolvenţi care au demarat afaceri de succes în IT. Din generaţia clujencei Anda Gânscă, 2011, sunt menţionaţi încă doi absolvenţi – Dan Ha, fondatorul StratX şi Joey Shurtleff – cofondatoru InstaEDU.

Pagină din San Francisco Magazine

Anda a conceput o nouă reţea de socializare 

Knotch, un start-up fondat de clujeanca Anda Gânscă şi Stephanie Volftsun, cu sediul în San Fran¬cisco, a obţinut recent o finanţare de 1,5 milioane de dolari. Banii vin de la investitori bine cotaţi din Silicon Valley, potrivit New York Times. Knotch e o aplicaţie pentru utilizatorii de iPhone care se bazează pe opiniile oamenilor. Nu vă place Pepsi/Cola/Halloween? Puteţi să scrieţi şi să oferiţi o culoare. Roşu înseamnă că aveţi o părere bună, iar albastru, o părere negativă. E o reţea care a crescut discret în timp şi care este destinată celor care vorbesc engleza.

Ingineri de la Yahoo şi Facebook

În ultimele două luni, echipa s-a extins cu ajutorul unor ingineri veniţi de la Facebook, Intel şi Chartboost. De asemenea, Knotch va lansa aplicaţia web, dar şi o soluţie pentru companii. Ce înseamnă aceasta din urmă? Dorinţa iniţială a Knotch de a se monetiza prin intermediul unor studii de piaţă care fac analiză de sentimente cu ajutorul utilizatorilor. Un brand vrea să afle ceva despre un produs? Knotch va obţine rezultatul.

Andra Gânscă a lucrat pentru două fonduri de venture capital, iar unul dintre acestea administrează 6 miliarde de dolari. Anda Gânscă a povestit pentru New York Times că ideea acestei creaţii i-a venit atunci când studia la Stanford şi că ea este un „termometru“ pentru sentimente. Knotch speră că datele generate de utilizatori să devină importante pentru branduri, artişti sau chiar oameni politici. Pentru ea contează enorm oamenii cu care lucrează, de aceea îi alege după potenţial, nu după reuşitele lor de pe hârtie. Anda spune că atunci când începi o companie nu te mai gândeşti la tine, la imaginea ta pentru că, dacă faci asta nu vei avea succes, ci eşti trup şi suflet devotat acelui proiect ca el să reuşească. Iar în acest sens e nevoie de muncă în echipă.

Reteaua Knotch fondata de Anda Gansca foto Arhiva personala

Aplicaţia Knotch are la bază exprimarea sentimentelor cu ajutorul culorilor 

Carte de vizită Anda Gânscă

    

Anda Gânscă a absolvit Liceul "Nicolae Bălcescu" din Cluj-Napoca, iar la Stanford s-a specializat în Economie şi Relaţii Internaţionale. Ea şi-a înfiinţat propria organizaţie în ţară, "Noi Orizonturi Cluj" cu o menire clară: să informeze tinerii, să-i scuture puţin, să înlăture inerţia generală. “Tinerii sunt descurajaţi şi nu cred în schimbare. Un precedent puternic poate crea o revoluţie", îşi motiva ea iniţiativa. Fiica unui om de afaceri din Cluj-Napoca, Gicu Gânscă, Anda a plecat la Stanford după terminarea liceului. 

 Viaţa în SUA nu a fost uşoară „Când am ajuns la Stanford, eram speriată, copleşită şi nu mă simţeam bine primită. Am bătut atâta cale din Transilvania până la Stanford datorită unei conversaţii telefonice cu o membră a comisiei de admitere care m-a convins să aleg această universitate dintr-o multitudine care mă acceptaseră.  <<Anda, ai ADN de antreprenor>>. Asta era tot ce voiam să aud pentru că toată viaţa am crezut că e adevărat”, povestea Anda Gânscă pentru Thedishdaily.com. Stanford nu este nici pe departe cel mai confortabil loc din lume, Anda povestind într-un interviu pentru Forbes că au existat cazuri de studenţi în anul I care s-au sinucis din cauza presiunii. Universitatea californiană selectează elite din întreaga lume şi creează un mediu hipercompetitiv. Mulţi dintre cei admişi au fost cei mai buni din clasa lor de liceu. Ajunşi aici constată că sunt alţii mult mai buni decât ei. E un moment în care nu mai văd cale de scăpare: nu mai pot face faţă stresului, iar acasă nu se mai pot întoarce de teamă să nu dezamăgească, mai ales că, de multe ori, părinţii le finanţează cursurile. De aici vine drama şi, uneori, tragedia.

Citeşte şi

Startup fondat de o româncă, 1,9 milioane de dolari finanţare în SUA

Ponturi din Silicon Valley pentru afaceri la Cluj

Startup fondat de o româncă, 1,9 milioane de dolari finanţare în SUA

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite