Licitaţia pentru metroul clujean, contestată de o firmă românească. Motivele invocate de compania bucureşteană
0Trei companii asociate, una din Franţa, una din Italia şi alta românească, au câştigat la finele lunii trecute licitaţia pentru realizarea studiului de prefezabilitate pentru metroul din Cluj. Atribuirea contractului este însă acum pusă sub semnul întrebării.
Este vorba despre studiile de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivele de investiţii:
Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj şi
Magistrala I de Metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Floreşti sud – Mănăştur – centru – Mărăşti).
Numai că, între timp, au apărut şi primele probleme. Asta după ce o companie românească a depus contestaţie. Portalul clubferoviar.ro, Metroul SA, proiectant al metroului bucureştean, a depus contestaţie la licitaţia pentru studiile necesare construirii unei linii de metrou la Cluj. Oferta celor de la Metroul SA a fost plasată pe locul doi, iar conducerea companiei a depus pe 8 noiembrie contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
Ce motive se invocă
Potrivit sursei citate, pe lângă faptul că preţul oferit de Metroul SA, de respectiv 29,38 milioane de lei, a fost mai mic decât cel al asocierii declarate câştigătoare, reprezentanţii companiei bucureştene acuză şi depunctarea artificială a ofertei lor. Mai mult, aceştia spun că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.
Este vorba de Metrans Engineering SRL, firmă deţinută de Radu Gabriel Dumitru şi Ionel Oprea, informează Economica.net. Potrivit datelor publice, Primăria Cluj Napoca a acordat acestei firme prin atribuire directă un contract de 100.000 de lei în toamna anului trecut. Contractul viza consultanţă chiar pentru realizarea caietului de sarcini al licitaţiei pe care Metrans urma să o câştige un an mai târziu, adică în octombrie 2019, alături de partenerii italieni şi francezi.
Cine a mai depus oferte
Termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor în vederea atribuirii acestor servicii a fost data de 30.07.2019, ora 15:00. În acest termen au fost depuse 5 oferte, după cum urmează:
Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franţa) – METRANS Engineering SRL (România)
Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK)
Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia)
Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia)
EGIS RAIL SA (Franţa)
Două dintre cele 5 firme participante, respectiv SC EGIS RAIL SA şi Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK) au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare şi totodată respinse, din cauza neîndeplinirii cerinţele de calificare solicitate în documentaţia de atribuire.
Citeşte şi