Facebook admite că a recomandat pagini ale propagandei ruse „în unele cazuri“. Dezvăluirile Comisiei din Senatul SUA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a admis că algoritmul său a recomandat, „în unele cazuri”, conţinutul produs de agenţii propagandişti ruşi, în cadrul audierilor din Comitetul de Informaţii al Senatului SUA.  Compania a răspuns de asemenea la întrebarea despre existenţa unor dovezi privind o potenţială înţelegere secretă între staff-ul de campanie al lui Trump şi propagandiştii ruşi.

Facebook a recunoscut că a recomandat anumitor utilizatori conţinutul produs de specialiştii ruşi, aceasta fiind una dintre ultimele declaraţii din partea companiei în care recunoştea că a subestimat cât de mult au manipulat platforma actori străini în perioada alegerilor prezidenţiale din 2016, relatează CNBC.

„Acest lucru s-a întâmplat în unele cazuri”, a arătat oficialii Facebook într-o adresă scrisă solicitată în urma audierilor Comitetului de Informaţii al Senatului privind interferenţele electorale prin intermediul reţelelor sociale, desfăşurată în noiembrie 2017. „Pentru că nu eram conştienţi de faptul că aceste pagini nu erau legitime, acestea au fost uneori recomandate, atunci când oamenii au urmat pagini similare, de exemplu“, se mai arată în răspunsul la o întrebare din partea senatorului Susan Collins, care a întrebat dacă motorul de recomandări al Facebook a sugerat „oricărui utilizator de Facebook să vizualizeze, să urmărească sau să devină membri vreuneia dintre paginile care au avut conexiuni cu Rusia“. 

126 de milioane de americani, expuşi la propaganda rusă pe Facebook

Facebook a fost criticat pentru refuzul său de a recunoaşte iniţial cât de multe persoane au folosit platforma pentru a promova propaganda rusă către potenţialii alegători. CEO-ul Mark Zuckerberg a vorbit iniţial despre această realitate ca despre „o idee nebună“, ca apoi să-şi ceară scuze pentru afirmaţia făcută.

Facebook a spus apoi că 10 milioane de persoane au văzut publicitate politică cumpărată de ruşi, dar mai târziu a afirmat că 126 de milioane de americani au văzut astfel de conţinut.

Facebook a declarat, de asemenea, în Senat, că a găsit o „suprapunere nesemnificativă“ între paginile şi anunţurile produse de ruşi şi cele create de campania electorală a preşedintelui Donald Trump.

Legături între campania lui Trump şi ruşi 

Răspunzând la întrebarea lui Collins despre existenţa unor dovezi privind o potenţială înţelegere secretă între staff-ul de campanie al lui Trump şi propagandiştii ruşi în ceea ce priveşte social media, Facebook a spus că „nu crede că este în măsură să confirme sau să respingă” astfel de acuzaţii.

Facebook a fost, de asemenea, întrebat dacă a făcut bani din conţinutul produs de Agenţia de Cercetare a Internetului (IRA), o „fermă“ de troli ruşi care a fost foarte activă pe reţeaua socială în timpul alegerilor prezidenţiale. 

„În general, anunţurile publicitare nu au fost difuzate pe Paginile IRA şi ne aşteptăm ca orice venit din astfel de anunţuri să fie nesemnificativ“, a spus compania.

Facebook a spus că grupurile ruseşti au folosit de asemenea platforma pentru a promova evenimentele reale. Au fost create în total 129 de evenimente pe 13 pagini IRA care au fost vizualizate de aproximativ 338.300 de conturi. Aproximativ 62.500 de conturi au declarat că intenţionează să meargă la un eveniment. Compania a afirmat că intenţionează să „extindă în mod semnificativ“ numărul persoanelor care lucrează la integritatea alegerilor.

Citeşte şi

Experimentul pe care Facebook îl face în cinci ţări din lume. De ce spun specialiştii că este periculos pentru democraţie

Ex-preşedinte Facebook, despre rolul ascuns al butonului „Like“. Cum exploatează „vulnerabilităţile minţii“ reţeaua socială care a acaparat lumea

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite