EXCLUSIV FOTO Cum poţi promova un oraş cu ajutorul lumânărilor. Proiectul a două branduri clujene, I love Cluj şi Lumânăresele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai cunoscute monumente istorice ale Clujului, inclusiv cele pe care fiecare român le asociază cu oraşul din inima Ardealului - statuia lui Matia Corvin şi Biserica Sf. Mihail - , vor lua formă din parafină şi se vor transforma în suveniruri originale 100%. Scopul: promovarea Clujului.

Trei tineri din Cluj-Napoca au o idee inedită de a-şi promova oraşul: să facă lumânări în forma celor mai cunoscute clădiri-simbol ale oraşului.

Ruxandra Sâna are o mică afacere cu lumânări numită Lumânăresele, Andrei Mutu a creat comunitatea virtuală I love Cluj care nu mai are nevoie de nicio prezentare, iar Traian Almăşan are o agenţie de turism, City Tours&Events, care organizează tururi ghidate de o zi prin Cluj şi le arată străinilor frumuseţile din Transilvania.

Toţi sunt legaţi de Cluj şi spun că vor să facă ceva pentru comunitate, să o răsplătească pentru ce au primit. După studiile consultate de ei, un turist străin îşi alocă 10 euro pentru suvenituri, însă de multe ori nu prea are ce lua.

Suvenirurile create de ei, clădirile-lumânări, vor avea şi formă 3D. Însă, momentan, clădirile sunt pictate pe lumânări. Iar fiecare suvenir din parafină va fi însoţit de o scurtă descriere/o poveste scrisă pe hârtie atât în română, cât şi în limbi de circulaţie internaţională.

Idee veche, muncă în echipă

„Sunt ardeleancă, din Cluj şi îmi doresc să promovez, în primul şi în primul rând, oraşul natal, comunitatea în care am crescut şi m-am format. Lumânările pe care doresc să le realizăm, vor promova Clujul şi ce mesaj se potriveşte mai bine decât I Love Cluj pe o lumânare-suvenir din Cluj-Napoca?“, spune Ruxandra Sâna. 

Ideea o avea în minte de vreo doi ani, însă nu găsise echipa potrivită pentru a o pune în aplicare şi pentru a avea impactul dorit.

  

lumanari cluj
image

„Am plecat de la premisa că cea mai valoroasă promovare a oraşului este realizată de către oameni, care transmit mai departe poveşti legate de experienţele pe care le-au trăit în oraş, sentimente care încă îi mai leagă de anumite locuri.
Vorbind prietenilor despre acest lucruri, mesajul devine mult mai personal şi mai puternic. Dorim să le dăm cadrul de a face acest lucru, printr-o colecţie specială de lumânări realizate manual care va reprezenta clădiri şi lucruri care ţin de magia oraşului.
Fiecare produs va avea propria lui poveste şi îl vom alege împreună cu membri comunităţii“
, este de părere Andrei Mutu.

În urmă cu câteva luni, Andrei Mutu de la I love Cluj a întâlnit-o, printr-o cunoştinţă, pe Ruxandra Sâna. Şi-au dat seama că au interese comune şi pot face echipă. Pe al treilea membru al echipei, Traian Almăşan, pasionat de călătorii şi istorie, l-a adus Ruxandra.

„Traian Almăşan de la City Tours&Events sprijină acest proiect şi este consultantul nostru în alegerea obiectivelor turistice care vor fi promovate. Este unul dintre oamenii care are legătură directă cu străinii care ne vizitează oraşul, majoritatea fiind nemţi sau austrieci. Intră în contact direct cu o parte din cei pe care noi îi vizăm şi este un sfătuitor în cunoştinţă de cauză“, spune Ruxandra Sâna.

lumanari cluj

Regele din parafină

Prin proiectul lor, cele mai cunoscute monumente ale Clujului  - dintre care amintim Teatrul Naţional “Lucian Blaga”, Bastionul Croitorilor, Biserica Romano-Catolică Sfântul Mihail, statuia lui Matia Corvin, Palatul Banffy, Hotelul Continental - vor deveni suveniruri pentru turişti, fie ei români, fie străini.

Ei vor să nu treacă cu vederea nici clădirile care nu au o poveste foarte interesantă în spate, dar pe lângă care mulţi clujeni trec zilnic. Toate produsele vor avea un stil propriu.

România duce lipsă de suveniruri originale

Un străin care vine în România cheltuie, în medie, 10 euro pe suveniruri.

„Piaţa suvenirurilor, la nivel naţional, acoperă în proporţie de 10% din cerere. Conform unor studii, un străin ar cheltui în medie 10 de euro pe un suvenir, iar în momentul acesta nu prea are din ce să aleagă“, susţine Ruxandra Sâna.

Aceste suveniruri ar putea scuti hotelurile, restaurantele şi agenţiile de turism care organizează evenimente pentru străini de problema unui cadou original pentru oaspeţii de peste hotare.

Un proiect pentru toţi vizitatorii Clujului

„Prin acest proiect, ne propunem nu doar să oferim ceva nou şi valoros pieţei turistice clujene, ci şi să îi îndemnăm atât pe vizitatorii, cât şi pe locuitorii oraşului, să îl descopere şi să îl aprecieze. Este păcat că mulţi turişti, dar în special foarte mulţi locuitori ai urbei nu sunt conştienţi că oraşul lor este unic în multe feluri şi găzduieşte nişte comori arhitecturale şi culturale excepţionale.

Cred că, dacă ai face un sondaj, ai opri oameni pe stradă şi i-ai întreba care este singurul oraş din lume care găzduieşte o universitate cu 5 facultăţi de teologie, care este singurul oraş din Europa în care mai exista o "stradă în oglindă" sau care este oraşul european unde s-a născut confesiunea reformată a unitarianismului, sunt convins că puţini ar şti că e Clujul. 

Mi se întâmplă foarte des să povestesc altor persoane că am făcut un tur de oraş de câteva ore şi să mă întrebe miraţi: "da'ce le-ai arătat atâta în Cluj?!?!".

Proiectul acesta este pentru ei şi pentru toţi vizitatorii Clujului, indiferent că sunt din Londra, Munchen, Manchester sau Mănăştur - să îi învăţăm să se îndrăgostească de Cluj!“, afirmă Traian Almăşan.

cluj
Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite