Cluj: PORTRET - Ciprian Mihnea îi îmbracă pe suporterii CFR-ului
0Din mâna angajaţilor săi, ies mii de produse cu însemnele clubului CFR Cluj, care au mare trecere în rândul „vişiniilor”
PROFIL
Născut: 16 iunie 1978, Borşa, Maramureş
Studii: Academia de Arte Vizuale „Ion Andreescu”, secţia design
Familie: Căsătorit, are un fiu
Clujeanul şi-a înfiinţat o firmă în urmă cu şapte ani, iar apoi s-a specializat pe confecţii. A decis să se implice în promovarea brandului CFR, care este într-o mare creştere în ultimii ani. Produsele promoţionale care conţin însemnele clubului din Gruia sunt la mare căutare, cele mai vândute fiind cele pentru copii. Speso Sportsware confecţionează articole sport pe linie de fitness şi echipament sportiv.
„În urmă cu câţiva ani le-am propus celor de la CFR o colaborare, după ce am văzut şi eu pe la Munchen ce înseamnă un brand. Le-am propus o linie casual axată pe diversitate şi o calitate superioară a unui produs fabricat în România. Am creat o gamă foarte mare, de 30 de produse, iar cea mai grea parte a fost găsirea liniei de design”, spune Ciprian.
Peste 10.000 de euro din buzunarul propriu
Ciprian Mihnea a investit sume mari de bani din propriul buzunar, doar din pasiune, considerând că la acest nivel nu se poate discuta de un business de succes. Primele produse au fost vândute în magazinul Intersport din cadrul Polus Center, apoi s-au făcut standuri mobile la stadion, unde s-au vândut produse la cele mai mici preţuri. Cele mai vândute materiale au fost cele cu Tony şi Dubarbier, doi dintre jucătorii emblemă ai clujenilor. „Am făcut echipamentele într-un mod foarte profesionist pentru că în acest moment copiii sunt cei care pot ridica brandul acestui club. Ei cresc cu rezultatele acestei echipe. CFR deocamdată este doar un brand local, nu poate fi comparat cu Steaua, de exemplu. Un brand naţional şi european se construieşte în mulţi ani, dar e fenomenal ce au reuşit ei să facă în ceea ce priveşte rezultatele”, crede designerul.
A încercat şi la „U”, vrea şi în alte oraşe
Până acum a creat mii de produse pentru gruparea din Gruia, dar nu a ezitat să încerce o colaborare şi cu rivalii de la Universitatea. Acolo a întâmpinat unele greutăţi şi a fost nevoit să renunţe la ideea sa, dar pe viitor intenţionează să îşi dezvolte micuţa afacere şi în oraşe precum Timişoara, Alba Iulia sau Baia Mare. În condiţii de criză financiară, e extrem de greu să faci performanţă fără bani, dar Ciprian nu are de gând să renunţe la pasiunea sa. Fost baschetbalist de performanţă, acesta este extrem de familiarizat cu sportul şi cea mai mare dorinţă a sa este să creeze un brand de care să fie mândru: „Vreau să îi fac pe români să conştientizeze că şi la noi se pot face produse de calitate. Ei ştiu să lucreze dar trebuie să se obişnuiască să creeze ei, pentru că au potenţial”, a conchis Ciprian.
Ce-i place
„Clujul în primul rând îmi place foarte mult. Cea mai mare pasiune a mea este familia, copilul meu, care este ceva extraordinar. Îmi place ceea ce fac, deşi specialitatea mea este designul auto”
Ce nu-i place
„Nu-mi place neseriozitatea specifică românilor. Cred că în acest moment orice om ar spune că nu-i place deloc situaţia din România. Aici am ales să locuiesc şi nu regret acest lucru”
Câte produse cu însemnele CFR-ului ai vândut până acum?
Nu am un număr exact, dar cu siguranţă e vorba de câteva mii. Am dat foarte multe şi cadou, pentru că ştim bine, copiii sunt în al nouălea cer când primesc ceva pe gratis.
Cei din conducerea CFR au fost receptivi la ideile tale?
Este lăudabil ce au reuşit să facă Paszkany şi Mureşan într-un timp atât de scurt. Ei ştiu că marketingul este foarte important pentru un club de fotbal, iar CFR poate deveni un brand naţional în câţiva ani.
CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ
Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS, contactează-ne prin Yahoo! Messenger sau e-mail, vizualizează pe YouTube producţiile video realizate de redactori. Fii mereu în legătură cu redacţia prin intermediul Facebook, Hi5 sau MySpace