Ce zic învăţătoarele de la o şcoală acreditată Cambridge despre lipsa Abecedarelor. „Cei mici ne-au întrebat unde sunt manualele“
0Clopoţelul a sunat mai repede pentru elevii de la şcolile internaţionale, adică din 1 septembrie. Învăţătoarele de la Transylvania College din Cluj au intrat deja în pâine şi predau de două săptămâni după Abecedarele din anii trecuţi.
Graţiela Agrişan şi Mery Blaga sunt două învăţătoare care predau la clasa I la Transylvania College, o şcoală internaţională privată din Cluj-Napoca, singura acreditată Cambrigde după cea din Bucureşti. Ambele predau de mai bine de 15 ani, atât la şcoli de stat, cât şi la privat. Spun că un învăţător bun ştie cum să suplinească lipsa manualelor şi să-şi facă o atmosferă plăcută în clasă.
„Noi nu avem Abecedare pe masa copiilor decât cele din anii trecuţi. Lucrăm din manualele vechi. Ar fi frumos să avem pentru toţi copiii abecedare şi la timpul potrivit, mai ales la clasele mici. E important la clasele mici să avem abecedare. Cu ele începem. Abecedarul e o parte importantă în formarea lor. E totuşi prima clasă“, spune Mery Blaga (39 de ani).
Ea mai spune că e important ca elevii din clasa I să vadă abecedarul pe masă. „Învăţământul e bazat pe cunoaştere. Cunoaşterea o luăm din ce facem, din ce explorăm, dar şi din cărţi. Cărţile reprezintă, cel puţin la început de drum, multă cunoaştere“, adaugă Miss Mery (foto în dreapta), cum îi spun copiii.
În clasa ei este câte un Abecedar la doi elevi şi se lucrează mult pe smartbord-uri şi imagini pentru că e vorba de sunete şi silabe.
Graţiela Agrişan, o altă colegă de-a lui Miss Mery, spune că a fost „mai greu“ neavând manualele digitale promise. „Însă şcoala ne-a oferit manualele de anii trecuţi, Abecedare şi Matematici. Ne-am descurcat cu ele. Ministerul spunea că până pe 15 septembrie vom avea manuale. Văd că nu sunt. Sperăm să vină cât mai repede. Cei mici au întrebat unde sunt manualele. Le-am zis că vor întârzia puţin de la minister. Ne-au spus că sunt nerăbdători să le vadă“, afirmă învăţătoarea.
Cele două cadre didactice consider că manualul digital ar trebui să vină în completarea celui de hârtie, să fie complementar.
„Manualele digitale au multe aplicaţii şi împreună cu manualele de hârtie au un alt impact asupra celor mici, obişnuiţi să lucreze cu calculatorul“, spune Miss Graţiela (39 de ani, foto în dreapta, cu ochelari).
„Având partea de software, manualul digital e o idee foarte bună pentru că e limbajul viitorului, dar trebuie conservată şi o formă de print“, consideră colega sa, Miss Mery.
Mai puteţi citi:
Şcoala a început fără manuale: „N-ai carte n-ai parte”
Noul an şcolar a început la Cluj cu nemulţumiri din cauza lipsei manualelor de clasa I-a şi a II-a. Prezent la liceul „Gheorghe Şincai”, primarul Emil Boc a „învârtit cuţitul în rana” părinţilor aducând aminte de vorba „Cine are carte are parte”.
Războiul manualelor şcolare se mută la DNA
După zeci de contestaţii, licitaţia pentru noile manuale şcolare va ajunge şi la DNA, au ameninţat joi membrii Federaţiei Editorilor din România. Ministrul Educaţiei spune că se aştepta la un „război“ cu editurile.
Minorităţile, limbile străine şi religia, fără manuale noi. Ce pot face dascălii
Anul şcolar următor se anunţă un experiment pentru elevii din clasele I şi a II-a: pentru o parte din materii vor avea manuale noi, nu şi pentru limbile străine, cele minoritare şi nici la religie. Ca atare, dascălii vor trebui să recurgă din nou la artificii pentru a preda şi aceste materii.