Toate cele 100 de tramvaie Astra achizițioate pentru Capitală au intrat în circulaţie. Vehiculele sunt fabricate „exclusiv" în România
0Tramvaiul Imperio cu numărul 100 din cele tot atâtea pe care Primăria Municipiului București le-a achiziționat de la de la Astra Vagoane a ieşit luni pe traseu. Cele 100 de tramvaie noi și moderne circulă în prezent pe liniile 1, 10, 25, 32, 41, 21.
Momentul ieșirii pe traseu a tramvaiul Imperio cu numărul 100 a fost marcat prin prezenţa primarului Capitalei, Nicuşor Dan, a viceprimarului Stelian Bujduveanu şi a preşedintelui grupului de firme Astra Arad, Valer Blidar.
Primarul general a declarat că achiziţia celor 100 de tramvaie reprezintă un proiect „foarte important", investiţia fiind finanţată în mare parte din fonduri europene. Edilul a mulţumit companiei pentru faptul că a respectat graficul asumat, în ciuda problemelor, inclusiv întârzierile de finanţare, potrivit Agerpres.

„Tramvaiele care au venit deja au peste 8 milioane de kilometri parcurşi în Bucureşti. Bucureştenii le cunosc, sunt silenţioase, fiabile. Sunt ceea ce trebuie să aibă Bucureştiul în 2024”, a spus Nicuşor Dan, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la depoul Dudeşti.
Edilul le-a mulţumit bucureştenilor care aleg „tot mai mult” să folosească transportul public, subliniind că în mandatul său au fost aduse în Capitală 100 de autobuze electrice şi 100 de troleibuze, investiţii finanţate prin Fondul de Mediu şi fonduri europene.
În plus, sunt semnate toate contractele pentru modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai, a spus edilul general.
„Se lucrează în momentul de faţă pe linia 5, pe Barbu Văcărescu, şi sperăm să terminăm anul acesta. Se lucrează la intrarea în Depoul Titan. Am fi pregătiţi să începem celelalte loturi, însă există o întârziere pe banii europeni. Deci, probabil că lucrările la celelalte loturi vor începe la începutul lunii mai 2025", a mai spus primarul general.
Nucușor Dan a vorbit şi despre proiectele de prelungire a liniei de tramvai, evidenţiind avantajele acestui mijloc de transport: faptul că se intersectează mai puţin cu traficul auto şi are capacitate mare de transport:
„Avem în curs studii de fezabilitate pentru traversarea Pieţei Unirii, pentru prelungirea liniei de tramvai până la complexul comercial din Băneasa, de pe Bucureşti-Ploieşti. De asemenea, prelungirea liniei de tramvai până la complexul de pe Bucureşti-Târgovişte. De asemenea, parte din inelul median şi prelungirea Dimitrie Pompeiu până la Barbu Văcărescu".
Potrivit viceprimarului Stelian Bujduveanu, achiziţionarea a 100 de tramvaie, 100 de autobuze şi 100 de troleibuze reprezintă „direcţia corectă” în ce priveşte modernizarea transportului public.
„Avem astăzi un proiect finalizat„
Tramvaiele sunt fabricate „exclusiv" în România, a mai subliniat viceprimarul, care a promis că în următorul mandat vor fi demarate noi investiţii şi că CGMB va aloca resursele necesare pentru finalizarea proiectelor de infrastructură şi achiziţia altor mijloace de transport în comun.
„Ne-am asumat acest proiect împreună cu grupurile politice din Consiliul General şi vedeţi ce înseamnă când aceste grupuri funcţionează în interesul bucureştenilor. . În urmă cu doi ani, înainte să fie livrat primul tramvai, majoritatea presei spunea că nu vom reuşi să aducem aceste tramvaie, că nu vor fi livrate la timp şi că nu vor fi scoase în timp util pentru bucureşteni", a spus Bujduveanu.
„Nu puteam circula decât pe Valea Oltului şi acolo s-a blocat pentru o lună circulaţia”
Valer Blidar, preşedintele grupului de firme Astra Arad, a declarat că tramvaiele ar fi putut fi livrate cu o lună şi jumătate mai devreme, dar că întârzierile au fost generate de blocarea circulaţiei pe Valea Oltului.
„Nu am făcut acest lucru din cauza transportului, pentru că nu puteam circula decât pe Valea Oltului şi acolo s-a blocat pentru o lună circulaţia. Noi avem două trailere care sunt aproape unice în Europa", a spus Blidar.
Preşedintele grupului de firme Astra Arad a menţionat că tramvaiul a fost expus la Târgul Internaţional de la Berlin, cel mai mare eveniment de profil din lume, unde vehiculul prezentat de Astra a fost „cel mai vizitat”.