Bucureştenii mănâncă zilnic 25.000 de shaorme
0
O estimare a capital.ro arată că bucureştenii comandă zilnic 25.000 de shaorme, 10.000 de pizza şi 500 de pachete cu mâncare chinezesca.
Cea mai populară mâncare printre bucureşteni este shaorma, însă după valoarea medie a comenzii, cel mai mult, românii plătesc pe mâncarea chinezească, scrie capital.ro.
Noaptea, în Centrul Istoric, într-un singur loc este coadă, la Dristor Kebab. Câțiva tineri foarte activi strigă încontinuu „următorul“. Se întâmplă weekend de weekend, sau mai bine spus seară de seară, doar că poate nu cu aceeași intensitate ca la finalul de săptămână. Aici este cea mai scumpă shaorma din oraș (16 lei), dar cu toate acestea, Dristor Kebab este liderul pieţei.
Potrivit datelor culese de capital.ro, în București se vând zilnic aproximativ 25.000 de shaorme, la un preț mediu de 14 lei pe sandviș, ceea ce înseamnă o piață de 126 de milioane de lei (aproximativ 29 de milioane de euro) anual.
Pizza, pe locul doi
Pentru comenzile la domiciliu pizza este preferata românilor. Dacă în 2010, o estimare Capital arăta că se livrau zilnic aproximativ 7.000 de pizza, în 2012, numărul acestora a ajuns la 10.000, în timp ce numărul jucătorilor mari a fost completat de Domino’s Pizza. 80%-90% dintre livrările la domiciliu sunt realizate de Jerry’s Pizza, Trenta Pizza, Pizza Hut Delivery (PHD) , Presto Pizza şi Cuptorul cu Lemne, primii doi disputându-și supremația, potrivit capital.ro.
Mâncare chinezească de 2,5 milioane de euro
Estimativ, în București, se comandă anual mâncare chinezească în valoare de aproximativ 2,5 milioane de euro, în condițiile în care în cazul unei livrări la domiciliu comanda medie este de 60 de lei, față de 25 de lei în cazul restaurantelor.
Potrivit managerului, lunar, la Wu-Xing sunt primite 12.000 de comenzi, cele mai multe la unitatea din nordul Capitalei. „Comanda este puțin mai mare la livrările făcute la domiciliu în weekend și seara. Plus că acasă se fac comenzi șapte zile din șapte. Spre comparație, angajații alocă un buget mai mic pentru livrările la birou“, explică Mogodici, menționând că raportul este de 60% la 40% în favoarea livrărilor la domiciliu. Față de anul 2008, când valoarea medie a unei comenzi era de 70 de lei, în prezent, aceasta a scăzut la 60 de lei.
„În 2012, am observat o altă tendință. Vânează promoții. Am apelat la site-urile de cupoane și toate pe care le-am avut au fost vândute într-o singură zi“, spune managerul. „De asemenea, bugetul este mai mic decât în anii trecuți, iar clienții sunt mai pretențioși şi cer servicii suplimentare“, conchide el.