ANAF: Autentificarea în Spaţiul Privat Virtual se realizează în mediul electronic pe baza unor documente

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Adevarul
FOTO Adevarul

Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale.

Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu. 

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care deţin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV. 

Persoanele fizice, care nu deţin un certificat digital calificat,  pot solicita înregistrarea şi pe bază de nume de utilizator şi parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spaţiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spaţiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator şi parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013 sau

c) somaţie - emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanţelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somaţie emisă începând cu data de 01.01.2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu uşurinţă în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care deţin o somaţie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plată accesorii, selectează opţiunea "Verificare număr document", iar câmpul "Număr document" să fie completat cu numărul documentului. 

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.

Accesarea serviciului "Spaţiul privat virtual" se realizează din pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, secţiunea ‘’Servicii Online - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’;

Pentru informaţii detaliate privind paşii necesari şi modalitatea de completare a formularului, precum şi lista de documente care pot fi transmise şi primite prin acest serviciu, atât pentru persoane fizice, cât si persoane jurdice, vă rugăm să urmăriţi şi tutorialul video publicat în secţiunea din site mai sus menţionată.

Reamintim contribuabililor că obligaţiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanţă prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaraţiilor şi obţinerea de informaţii), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro. 

Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT se pot obţine prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenţiei pentru a obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT.. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite