Trenul circulă din nou de la Brașov la Întorsura Buzăului, pe podul cel nou. Au trecut patru ani de la dezastrul făcut de viitură

0
0

În iunie 2018, un pod de cale ferată de la Budila a fost luat de ape. Acum, podul nou este gata, iar trenul circulă din nou pe relația Brașov - Întorsura Buzăului, pe o distanță de 36 de kilometri. 

Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea (stânga), inspectează podul de la Budila FOTO Ioan Buciumar
Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea (stânga), inspectează podul de la Budila FOTO Ioan Buciumar

După mai bine de patru ani de așteptare, locuitorii din Întorsura Buzăului pot ajunge din nou cu trenul la Brașov. În vara anului 2018, o viitură puternică a dărâmat podul din apropierea localității Budila, aflată între cele două orașe. De atunci, brașovenii din Budila și Teliu și covăsnenii din Întorsura Buzăului mai puteau ajunge la Brașov doar pe șosea.

Lucrările au fost executate de o asociere de firme românești, în perioada aprilie 2021 - august 2022, valoarea contractului fiind de 29,2 milioane lei (cu TVA), finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Noul pod de cale ferată simplă, de la Budila, are o deschidere de 70 m, iar lungimea liniei reabilitate este 301 metri.

Distanța dintre cele două orașe este de 36 de kilometri, pe calea ferată, iar podul de la Budila este la jumătatea drumului. Linia 403 este deservită de operatorul privat Regio Călători, care are programate, zilnic, câte șase plecări din Brașov și tot atâtea din Întorsura Buzăului.

Plecările din Brașov sunt la orele 5:43, 7:59, 11:00, 13:24, 16:32 și 20:00, iar de la Întorsura Buzăului se pleacă la orele 4:29, 6:53, 9:13, 12:10, 14:34 și 17:42.

Trenurile opresc în Brașov Triaj, Hărman, Budila, Teliu, Valea Teliului și Poiana Florilor, iar prețul unui bilet este de 6,50 lei.

Durata călătoriei de la un capăt la altul este cuprinsă între 61 și 69 de minute.

Distanța dintre cele două orașe era parcursă la sfârșitul perioadei comuniste chiar și în 46 de minute, un timp bun, dacă ținem cont de numărul de opriri și, mai ales, de faptul că vorbim de un traseu de munte. De altfel, pe această rută se află și cel mai lung tunel de cale ferată din România, în lungime de 4,37 kilometri, construit între 1924 și 1929.

Podul prăbușit în 2018 a fost construit în urmă cu mai bine de nouă decenii. Traseul mai cuprinde două tuneluri, mult mai mici, și un viaduct cu o deschidere de 150 de metri.

Braşov


Ultimele știri
Cele mai citite