Viaductul Cârcea, distrus de deraierea unui tren în 2018, va fi reconstruit. Costă 12 milioane de euro
0Pe 12 august 2018, un marfar cu 23 de vagoane a deraiat chiar pe viaductul de la Cârcea. Podul s-a rupt şi şase vagoane au căzut de pe şine. Lucrările de reconstrucție vor costa circa 12 milioane de euro.

Viaductul de la Cârcea, grav afectat după deraierea unui tren de marfă în august 2018, va fi reconstruit. La patru ani distanţă de când operatorul privat GFR (Grup Feroviar Român) a reuşit să ridice vagoanele căzute odată cu o parte a podului şi să redeschidă circulaţia pe magistrala 100, CFR SA, prin Sucursala Regională CF Craiova, a demarat achiziţia lucrărilor de reparare a viaductului.
Este o licitaţie completă pentru proiectare (fazele DTAC și DTOE, PT+DE, actualizare deviz general, după caz), asistenţă tehnică din partea proiectantului, obţinere avize, acorduri, autorizaţii (după caz) și execuţia lucrărilor pentru obiectivul de investiţii „Reconstrucţie şi reparare viaduct Cârcea km 200+306 linia CF 100 Videle-Orşova“.
Valoarea totală estimată a contractului este de 49.243.601,50 lei fără TVA, adică aproape 12 milioane de euro cu TVA, fonduri de la bugetul de stat pe anul 2022. Constructorul care va veni cu „cel mai bun raport calitate – preţ“ va obţine şi contractul.
Preţul cel mai scăzut va conta în procent de 70%, pentru restul de 30% SRCF Craiova urmând să ţină cont de experienţă proiectantului în lucrări de artă/structuri – poduri/podeţe/pasaje/viaducte feroviare, de experienţa managerului de proiect şi de termenul de garanţie acordat lucrărilor.
Ofertele sunt aşteptate până la data de 12 octombrie. Durata totală a contractului este de 26 de luni, ceea ce înseamnă că trenurile ar trebui să poată circula din nou pe viaduct la sfârșitul anului 2024.
Vă reamintim că în dimineaţa zilei de 12 august 2018, s-a produs un grav accident feroviar un tren de marfă aparținând operatorului privat GFR a deraiat între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine.
Mărfarul, încărcat cu biodiesel, avea 23 de vagoane. Potrivit informaţiilor oferite atunci de CFR SA, evenimentul a avut loc după ce mecanicul de locomotivă a intrat pe culoarea roşie a semaforului pe firul I de circulaţie, care era închis pentru reabilitare.
Pe viaductul de la Cârcea, podul s-a prăbuşit, iar șase vagoane au deraiat. Unul dintre vagoane a rămas înclinat, agăţat de locomotivă, iar din acesta s-a scurs biodiesel într-un pârâu din zonă, care a fost grav poluar. Structura viaductului pe firul II nu a fost afectată.
GFR a lucrat o lună pentru a tăia vagoanele afectate în accidentul feroviar şi a le ridica din zonă, timp în care circulaţia a fost oprită pe viaduct.
Ancheta Poliţiei a stabilit atunci că mecanicul, un bărbat de 50 de ani din Drăgăşani, era băut, având o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat.
S-a stabilit și că induşii mecanici care au rolul de a frâna automat trenul care nu opreşte la semnal erau izolaţi, iar plumbul de la dispozitivul care verifică mecanicul să nu adoarmă era tăiat. Accidentul nu s-a soldat cu victime, ci doar cu pagube materiale.