Pericolul de poluare a apelor după deraierea trenului cu motorină, eliminat
0Reprezentanţii SGA Braşov au intervenit cu aproape 1.500 de kilograme de material absorbant pentru produse petroliere, după deraierea trenului cu motorină, şi au oprit scurgerile de combustibil din vagoanele avariate, fiind eliminat pericolul de poluare a cursurilor de apă şi apelor subterane.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de reprezentanţii Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Braşov, garnitura de tren de marfă compusă din 33 de vagoane încărcate cu 1.637 tone de motorină (circa 50 de tone/vagon) a deraiat pe partea dreaptă a rambleului de cale ferată, pe sensul de mers către Sighişoara, fiind avariate şapte vagoane, din care două vagoane răsturnate pe o parte, cu scurgeri de motorină la capace, două vagoane înclinate, fără scurgeri, şi trei vagoane deraiate, din care unul fisurat, cu scurgeri de motorină.
Reprezentanţii SGA Braşov şi forţe de intervenţie s-au deplasat pe teren imediat după primirea informaţiei, pentru luarea măsurilor care se impuneau în vederea prevenirii poluării cursurilor de apă din zonă sau a apelor subterane, se arată în comunicat.
Reprezentanţii SGA Braşov au intervenit cu material absorbant pentru produse petroliere, în cantitate totală de 1.480 de kilograme, fiind antrenaţi în acţiune 14 muncitori, cu o autoutilitară şi două autoturisme.
"Au fost stopate scurgerile de motorină din vagoanele avariate, fiind eliminat pericolul de poluare a vreunui curs de apă sau ape subterane. Menţionăm ca vagoanele avariate/deraiate s-au răsturnat pe partea dreaptă a rambleului de cale ferată, râul Olt fiind pe partea stângă a rambleului de cale ferată, la o distanţă de circa 2 kilometri, pe un sector îndiguit", arată sursa citată.
Trenul de marfă încărcat cu motorină a deraiat, joi dimineaţă, în jurul orei 4.00, între localităţile braşovene Racoş şi Rupea, fără să fie înregistrate victime. Pompierii au intervenit cu trei autospeciale cu apă şi spumă, în condiţiile în care existau scurgeri de combustibil.