Construcţia primului pasaj hobanat al Braşovului, la stadiul de întocmire a planurilor urbanistice. Costul documentaţiilor ajunge la 75.000 de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Realizatorul studiului de fezabilitate a propus practic trei soluţii de proiectare, care urmează să fie discutate şi cu specialiştii în vederea definitivării proiectului tehnic. Foto: Arhivă
Realizatorul studiului de fezabilitate a propus practic trei soluţii de proiectare, care urmează să fie discutate şi cu specialiştii în vederea definitivării proiectului tehnic. Foto: Arhivă

În vederea construcţiei noului pasaj hobanat care ar urma să facă legătura între zona Gării şi noua zonă rezidenţială din Tractorul, Primăria Braşov a început procedura în vederea aprobării documentaţiei urbanistice pentur această zonă.

Zona studiată în vederea întocmirii unui nou Plan Urbanistic Zonal necesar investiţiei are o suprafaţă de 50 de hectare, iar costul realizării acestei documentaţii urbanistice este de 75.000 de lei, inclusiv TVA.

În conformitate cu anunţul de licitaţie, documentaţia de urbanism va stabili: zonificarea funcţională, întocmirea regulamentului de urbanism, introducerea tuturor documentaţiilor de urbanism aprobate până la data semnării contractului, respectiv PUZ-uri, Autorizaţii de Construire, drumuri, reţele tehnico-edilitare, corelarea documentaţiei cu planurile urbanistice aprobate în zonă, stabilirea categoriilor de contrucţii în ce priveşte autorizarea, stabilirea distanţelor minime faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelelor privind distanţa între obiective, urmând să fie prevăzute în mod obligatoriu funcţiuni conexe locuirii. De asemenea, proiectantul va trebui să realizeze şi un studiu privind siguranţa circulaţiei şi relaţionarea funcţională cu celelalte zone adiacente. „Ridicare Topografică PUZ zona Gării este o etapă obligatorie în conformitate cu prevederile ghidului privind metodologia de elaborare şi conţinutul-cadru al planului urbanistic”, au precizat reprezentanţii Primăriei Braşov.

Firma care a realizat studiului de fezabilitate pentru construcţia acestui pasaj hobanat a prezentat proiectul preliminar, dar şi un studiu de trafic, în cadrul Comisiei de Circulaţie a Primăriei Braşov. Dacă iniţial, edilii se gândeau fie la amenajarea unui pasaj hobanat, fie a unui clasic, experiţii care au efectuat studiul au concluzionat că singura soluţie este amenajarea unui pasaj hobanat, deoarece trebuie traversate 15 linii de cale ferată.

160 de metri „în aer”, deasupra liniilor

Astfel, pasajul va avea o lungmie totală de 761 de metri, iar 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendată, diferenţa fiind lungimea rampelor de acces. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, respectiv peste linii, unde deschiderea va fi de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri.

Realizatorul studiului de fezabilitate a propus practic trei soluţii de proiectare, care urmează să fie discutate şi cu specialiştii în vederea definitivării proiectului tehnic. În toate cele trei cazuri pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens şi piste pentru biciclişti. Pistelele pentru biciclişti vor fi mai speciale. Astfel, conform proiectului preliminar, una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va fi normală, însă nu va urma traseul auto spre pasaj, ci este proiectată prin spatele Sălii Sporturilor şi apoi va intra pe pasajul propriu-zis.

Una dintre soluţiile propuse este cu pasaj drept pe lângă Sala Sporturilor (din dreptul terenurilor de tenis) şi va ajunge pe noua stradă Tudor Arghezi, care este în curs de realizare pe fosta platformă industrială Coresi şi va face legătura cu strada Zaharia Stancu (Drumul Coresi), la giratoriul de la capătul noilor blocuri. În acest caz, ar fi afectată însă o staţie electrică din fosta fabrică, astfel că trebuie găsită o soluţie pentru mutarea acesteia.

Un pasaj curbat?

A doua variantă prevede ocolirea staţiei de transformare, astfel că pasajul ar avea o curbură. Ultima variantă presupune amenajarea unui pasaj subteran pe B-dul Gării, respectiv pentru cei care vor să îşi continue drumul către Făget şi astfel să se poată face racordul cu cele două benzi de urcare pe pasaj. În toate cele trei variante de proiectare, urcarea pe pasaj se va face doar dinspre Vlahuţă, respectiv pe două benzi, iar o bandă ar rămâne pentru continuarea drumului spre Făget (în cele două cazuri în care nu este prevăzut pasaj subteran pe Gării). De asemenea, coborârea de pe pasaj va avea sens doar spre Vlahuţă cu continuarea drumurlui spre Centru pe strada Hărmanului.

Citeşte şi:

Circulaţie deviată printr-un nou giratoriu pe cea mai aglomerată stradă din Braşov. Lucrările de extindere spre Coresi, aproape de finalizate pe un tronson

Două noi străzi de legătură, construite în cea mai importantă zonă comercială şi de dezvoltare imobiliară a Braşovului

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite