EXCLUSIV: Interviu cu Alin Pintilie, preşedintele ACS Motorsport Botoşani, singurul club oficial de motociclism viteză din Moldova

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reporter: Când aţi înfiinţat clubul şi de ce aţi considerat că este necesar un astfel de club?


Alin Pintilie: Clubul l-am infiinţat oficial în 2011, insă pasiunea noastră este mult mai veche. Sub deviza „strada nu e pentru curse" încercăm să atragem toţi posesorii sau chiar doar iubitorii de motociclete viteză, fără a aibă, neapărat, o motocicletă. Încercăm să explicăm ce înseamnă să conduci o motocicletă de acest tip, cum să o pilotezi în aşa fel încât să obţii performanţă pe un circuit şi riscurile la care se supun atunci când o motocicletă de viteză este condusă pe drumurile publice.  Deocamdată avem 15 membri în club, iar unul dintre ei este tocmai din Bucureşti. Dintre aceştia , doar 5 suntem cei care am reuşit să participăm la curse oficiale.


Rep: La ce curse participaţi şi de ce nu se pot desfăşura în Romania?
A.P.: Noi mergem la Campionatul Romanian Superbike care se desfăşoară exclusiv pe circuitele din străinătate pentru că în ţară nu există circuite omologate.Există un campionat şi în România, organizat de Federaţia Română de Motociclism şi se desfăşoară pe pistele aeroportului din Caransebeş, care nu sunt dintre cele mai sigure pentru o motocicletă. Acesta este şi motivul pentru care acolo se prezintă , în medie, 10 piloţi pe o grilă de start.


Rep: Ce presupune participarea la o cursă, din punct de vedere financiar?

A.P.: Presupunând că pilotul are motocicletă proprie, costurile unei etape se ridică la cîteva mii de Euro. Numai taxa de înscriere la o etapa oficială este între 300 şi 600 de Euro. La aceasta se mai adaugă costurile consumabilelor la motocicletă, la fiecare cursă, de aproximativ 500 de Euro. Ca să nu mai spun de transport până la circuit şi cazare, pentru că toate etapele se desfăşoară în străinătate. Aici noi facem economie pentru că dormim în dubă sau la cort.


Rep: Şi ce rezultate aţi obţinut să obţineţi până acum?
A.P
. Prima etapă la care am participat a fost în 2010, pe circuitul de la Serres, din Grecia. Atunci am fost trei piloţi, iar doi dintre noi am împărţit o motocicletă de aproximativ 1000 de Euro, veche de vreo 7 ani cauciucuri second-hand , iar costumele noastre erau lipite cu bandă adezivă. Cu toate acestea, Eduard Mihalcu a reuşit să obţină locul II la categoria debutanţi , iar Bogdan Bârlădeanu a reuşit, după calificări, sa ia startul la categoria avansaţi. Următoarea etapă a fost pe Panoniaring, în Ungaria , unde am participat doar doi piloţi. Eu împreună cu pilotul Andrei Amişculesei am reuşit să obţinem locurile II şi III, în clasamentul românilor, la debutanţi. În 2011, la Hungaroring, motocicletei noastre i-a cedat motorul, în plină cursă şi aşa am mai scos din buzunarul propriu câteva mii de Euro pentru o nouă motocicletă şi nu am mai avut bani să participăm la câteva etape. Tot ce ne-am permis în acest timp a fost să ne antrenăm pe circuitul de karting de la Bacău.

image

Vezi aici GALERIA FOTO


Rep: Care este percepţia oamenilor asupra motociclismului ca sport?
A.P. Este greu să scăpăm de stigmatul „motociclist=băiat rau". În încercările noastre de a atrage sponsori am eşuat întocmai din acest motiv. În zona noastră puţini sunt cei care înţeleg că şi motociclismul viteză este un sport de performanţă care ar trebui să beneficieze de aceeaşi atenţie ca şi fotbalul, să zicem. Vă dau exemplu Bulgaria. Acolo, Federaţia de Motociclism este finanţată de autorităţile naţionale în aceeaşi măsură ca şi cea de fotbal. Fie că vorbim de autorităţi locale sau sponsori particulari, toţi văd în noi acei motociclişti zgomotoşi care se plimbă noaptea pe străzile din oraş. Şi este păcat pentru că, până la urmă, noi chiar ne reprezentăm oraşul la fiecare etapă. Nu ne jenăm să spunem de unde suntem, de asta am şi numit clubul A.C.S. Motorsport BOTOŞANI.


Rep: Deci, fără sprijinul financiar al autorităţilor sau al sponsorilor, veţi continua să participaţi la competiţii oficiale?

A.P.:Este pasiunea noastră. Iubim acest sport şi asta ştim să facem cel mai bine. Din păcate, însă, de la etapă la etapă devine foarte dificil pentru noi să participăm. Avem însă speranţa că, la un moment dat, vom reuşi să atragem sponsori care să aibă încredere că vom continua să facem performanţă.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite