Un magistrat a dat în judecată furnizorul de gaze naturale pentru că i s-a anulat o compensare de 226 de lei

0
Publicat:

Un magistrat a dat în judecată, la Judecătoria Alba Iulia, furnizorul de gaze naturale și a solicitat instanței să dispună restituirea unei sume de 1.250 de lei și recalcularea unei facturi, după ce i s-a anulat o compensație în valoare de 226 de lei.

Consumatorul a fost nemulțumit de modul de calcul al facturii FOTO 123RF
Consumatorul a fost nemulțumit de modul de calcul al facturii FOTO 123RF

Consumatorul susține că societatea care furnizează gazele naturale nu l-a informat clar „despre motivele restituirii compensaţiei” și a decis că suma trebuie restituită „fără a măsura consumul lunar sau a-i permite consumatorului să-i transmită citirea indexului în prima şi ultima zi a lunii, fără a informa în cadrul facturii despre consumul realizat într-o anumită lună calendaristică şi fără a informa dacă a respectat sau nu limita de consum stabilită pentru luna respectivă”.

În plus, acesta a cerut obligarea pârâtei E.on Energie Romania să îi restituie aproximativ 1.250 de lei și recalacularea unei facturi cuprinzând această sumă „fără practicile incorecte”.

Alte cereri ale magistratului se referă la obligarea furnizorului de gaze la calcularea şi acordarea compensaţiilor prevăzute de OUG 118/2021, pentru lunile decembrie 2021 şi ianuarie 2022, respectiv sesizarea Curţii Constituţionale a României.

Compensare fără explicație

Petentul a precizat că este chiriaș în imobilul vizat începând cu 2 noiembrie 2021. „Reclamantul este nemulţumit, nu atât de preţul gazului natural furnizat de societatea pârâtă, cât de imposibilitatea stabilirii preţului lunar datorată unor calcule şi justificări inserate în cuprinsul facturii şi care fac referire la compensări acordate de stat.

În factura aferentă perioadei 18.11.2021 - 21.12.2021 şi a unui consum de 363 mc a beneficiat de o compensare de 226,01 lei din preţul gazelor naturale.

Compensarea a fost acordată pentru consumul într-o perioadă de 34 de zile fără vreo explicaţie din care să reiasă luna calendaristică pentru care s-a acordat.

Se pare că respectiva compensare a fost imputată în factura emisă în luna următoare cu menţiunea ajustare, ceea ce constituie o restituire a compensării fără o explicaţie şi fără citirea contorului, ceea ce denotă stabilirea arbitrară a respectării sau nerespectării plafoanelor pentru acordarea compensării”, a mai susținut petentul, potrivit hotărârii Judecătoriei Alba Iulia, publicată pe rejust.ro.

Procurorul a înregistrat acțiunea în februarie 2022, iar procesul se află în rejudecare după ce Tribunalul Alba a constatat că, la prima judecată pe fond, petentul nu a fost citat legal.

Fărăp „calitate procesuală activă”

Instanța a respins acțiunea, pe motiv că a fost introdusă de o persoană fără calitate procesuală activă. Cu alte cuvinte, acesta este chiriaș în imobil și nu este parte a relației contractuale cu societatea pârâtă. reprezentanții furnizorului de gaze naturale au precizat că „în mod eronat a fost acordată compensarea de 226,01 lei, deoarece consumul clientului nu s-a încadrat în consumul de referinţă prevăzut de OUG nr. 118/2021”.

Petentul a despus la dosar și decretul prin care a fost numit în funcția de procuror. „Reclamantul nu a dovedit faptul că este parte în contractul de furnizare a gazelor naturale încheiat cu societatea pârâtă. Calitatea de consumator aparţine doamnei (…) care nu a promovat acţiunea în contradictoriu cu societatea pârâtă”, se mai susține în documentul citat. 

Instanța a concluzionat că „în lipsa unei relaţii contractuale dintre reclamant şi societatea pârâtă, reclamantul nu poate pretinde ca pârâta să-i satisfacă pretențiile expuse în acţiunea introductivă”

Hotărârea Judecătoriei Alba Iulia din 6 iunie 2023, prin care a fost respinsă acțiunea, a fost contestată cu apel de către magistrat.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite