Se pregăteşte o nouă deschidere de trafic pe A10. Două bretele de la nodul rutier Sebeş, aproape finalizate VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bretele de legătură între A10 şi A1, la nodul rutier Sebeş. Foto: ziarulunirea.ro
Bretele de legătură între A10 şi A1, la nodul rutier Sebeş. Foto: ziarulunirea.ro

Două dintre bretelele la care se lucrează în prezent la nodul rutier Sebeş, care face legătura între A10, A1 şi DN1, ar putea fi finalizate până la finalul lunii iunie.

După deschiderea traficului pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş  -Turda, în decembrie 2020, antreprenorul italian Pizzarotti a continuat lucrările la nodurile rutiere de la Sebeş şi Alba Iulia Nord.

La Sebeş au mai rămas de finalizat cele patru bretele care asigură legătura între A10 şi A1. Ultimele date de pe şantier susţin că există şanse reale să se facă o nouă deschidere parţială a circulaţiei, şi anume pe bretelele 1 şi 2, care fac legătura cu autostrada A1 pe relaţia Turda – Deva, respectiv Deva – Turda.

Traficul rutier pe cele două bretele menţionate ar urma să fie deschis până la finalul lunii iunie sau începutul lunii iulie, urmând ca ulterior, până la finalul lui august începutul lui septembrie să fie deschise şi bretelele 3 şi 4 (Sibiu - Turda, respectiv Turda - Sibiu), nodul Rutier Sebeş fiind astfel complet.

Breteaua 2, care asigură relaţia Deva – Turda este complet asfaltată, cu excepţia legăturii cu A1. Deschiderea circulaţiei rutiere, pe încă două bretele, de această dată care fac legătura direct cu autostrada A1, ar fluidiza traficul prin nodul Rutier Sebeş, unde se circulă în prezent pe bretelele care intră în sensuile giratorii de pe DN1.

Detalii tehnice despre cele şase bretele:

Breteaua 1

Asigură relaţia Turda – Oraştie, are 2 benzi pe sens şi supratraversează breteaua 3 şi CF 210 printr-un singur pasaj superior.

Breteaua 2

Asigură legătura Oraştie – Turda, are 2 benzi pe sens şi supratraversează breteaua 3 şi CF 210, precum şi Autostrada A1, sector Sibiu-Oraştie, printr-un singur pasaj superior.

Breteaua 3

Asigură direcţia Turda – Sibiu, ea subtraversează bretele 1 şi 2 şi se află în aproprierea CF210. În aproprierea km 1+332,75 din breteaua numărul 3 se desprinde breteaua 5, care se racordază la intersecţia giratorie dispusă în partea de Sud faţă de A1, din cadrul nodului rutier existent Lancram, pentru asigurarea relaţiei directe de Trafic Turda-DN1. Breteaua 3 este proiectată pentru o viteză de 80 km/h.

Breteaua 4

Asigură relaţia Sibiu – Turda, are 2 benzi pe sens şi traversează împreună cu breteaua 3 Râul Sebeş, DN1 şi bretelele Nodului Rutier Lancrăm.

Breteaua 5

Asigură relaţia Turda – Sebeş, se desprinde din breteaua 3, are 1 bandă pe sens şi asigură legătură cu DN 1 prin intermediul giraţiei existente în partea de Sud faţă de A1, astfel fiind asigurată relaţia pentru traficul de pe Autostrada Sebeş – Turda. Este proiectată la o viteză de proiectare de 40 km/h.

Breteaua 6

Asigură relaţia Sebeş-Turda prin conexiunea cu breteaua 4. În acest fel este asigurat accesul pentru participanţii la trafic de pe DN 1 ce doresc să acceseze Autostrada Sebeş – Turda, pe direcţia Turda. Această bretea este proiectată pentru o viteză de proiectare de 40 km/h şi are 1 bandă pe sens.

Vă mai recomandăm să citiţi:

 

Ultimele acuzaţii între Gabriel Resources şi România în procesul pentru Roşia Montană. Rolul jucat de Boc şi Ponta

 

A blocat maşina soţiei în trafic crezând că are o aventură amoroasă. Presupusul amant, ameninţat cu moartea

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite