Probleme mari pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda. Infiltraţiile apei pun în pericol proiectul VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zona cu probleme de pe traseul lotului 2 al A10. Foto: Facebook/ Asociaţia Pro Infrastructură
Zona cu probleme de pe traseul lotului 2 al A10. Foto: Facebook/ Asociaţia Pro Infrastructură

Finalizarea lotului 2 al autostrăzii Sebeş - Turda, în lungime de 24 de kilometri, este încă sub semnul întrebării ca urmare a unor probleme tehnice apărute într-un punct critic al traseului.

Recent, ministrul Cătălin Drulă a anunţat că lotul ar urma să fie gata în luna august 2021. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API), care monitorizează proiectul, susţin însă că finalizarea proiectului este ameninţat de inflitraţiile de apă care există în zona Oiejdea. Din cauza acestei situaţii, zidul de sprijin deja executat se mişcă.

Soluţia tehnică nu a fost încă aprobată, aşa că nu se ştie deocamdată cât vor dura lucrările pentru stabilizarea terenului. 

„Alunecarea acolo angrenează pilonii care sunt deja foraţi. Zidul de sprijin care este deja executat se mişcă. Nu se mişcă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se ştia că e o zonă cu probleme, dar nu se ştia la modul detaliat cât de grave sunt problemele respective şi cam care ar fi soluţia astfel încât să ţină din prima. Până nu se rezolvă acolo şi nu vedem soluţia de remediere pusă în operă nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului", a declarat Ionuţ Ciurea, preşedintele API, pentru Digi24.

Ministrul Cătălin Drulă este convins că se va găsi o soluţie: „Nu este culmea tehnicii. E nevoie de nişte ancoraje pentru acele ziduri care se pare că nu sunt suficiente, de nişte drenaje suplimentare pentru că lucrează apa în spate. Nu e o chestie care să deraieze acest proiect. Se va găsi o soluţie tehnică. Sunt vreo două, trei care sunt pe masă. În mod cert se va găsi o soluţie astfel încât acest lot să fie finalizat în acest an”.

„Antreprenorul de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda şi-a asumat ca termen de finalizare a lucrărilor luna august 2021, cunoscând problema infiltrărilor de apa de la km 19. Aceste lucrări nu ar trebui să afecteze termenul de finalizare. Antreprenorul şi-a asumat intervenţia de remediere în termen de 30 de zile de la realizarea expertizei. În baza acestui document se va stabili ce lucrări sunt necesare, precum şi termenul de execuţie al acestora”, a transmis CNAIR. Reprezentantul API susţine însă că este exclus ca investiţia să fie finalizată în august şi este în pericol să nu fie gata nici la sfărşitul anului.

”Perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârştul anului 2021 este tot mai puţin probabilă, ţinând seama de volumul şi complexitatea lucrărilor care au mai rămas de executat.  Stadiul fizic al şantierului se apropie de 80%, nu mai există blocaje birocratice semnificative, astfel că solicităm CNAIR să reacţioneze la indolenţa constructorului care a prezentat până acum peste 25 de revizii ale programului de finalizare, bineînţeles toate nerealiste, mincinoase, ultima dată de predare propusă fiind 25.06.2021”, au mai transmis reprezentanţii API.

Cei 24 de kilometri dintre Sântimbru şi Aiud sunt singurul tronson lipsă pentru ca şoferii să poată circula doar pe autostrada de la Sibiu la Cluj-Napoca. Loturi 3 şi 4 au fost date în trafic în toamana anului 2018, iar lotul 1 a fost deschis parţial în 3 decembrie 2020.

Vă mai recomandăm să citiţi:

 

Când va fi gata lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda. Ultimul anunţ al ministrului Transporturilor

 

„Imaginea dezastrului”: Cum arată tronsonul Cheţani-Câmpia Turzii la o săptămână de la rezilierea contractului VIDEO

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite