Angajamente „certe” pentru finalizarea şantierelor de pe autostrada Sebeş-Turda în 2020. Soluţia găsită pentru groapa de gunoi de pe lotul 1
0Antreprenorii care lucrează pe şantierele neterminate ale autostrăzii Sebeş - Turda i-au promis ministrului Transporturilor că vor finaliza lucrările ăn 2020.
Angajamentele pe tema finalizării lucrărilor pe loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Sebeş - Turda au fost luate cu ocazia unei întâlniri desfăşurate vineri, 10 ianuarie, între reprezentanţii antreprenorilor şi ministrul Lucian Bode la sediul Centrului de Întreţinere şi Coordonare de pe A10, situat în zona localităţii Dumbrava.
”Angajamentele luate aici de cei doi antreprenori generali şi despre care au spus că nu sunt promisiuni, ci certitudini, sunt că în acest an, cele două loturi de pe Autostrada Sebeş-Turda vor fi finalizate şi date în trafic, depăşind obstacolele pe care noi le cunoaştem şi încercăm să le remediem acolo unde este competenţa noastră, iar acolo unde vedem că lucrurile nu funcţionează, şi trebuie să recunoaştem că lucrurile nu funcţionează aşa cum trebuie între antreprenori şi subcontractori, noi am decis să ne implicăm, chiar dacă nu avem un cadru legal să intervenim în relaţia contractuală dintre ei, putem să le spunem că suntem aici să rezolvăm problemele. După această discuţie, deşi mă aşteptam să văd mai multe intervenţii din partea subcontractorilor care s-au plâns de foarte multe ori de faptul că nu îşi încasează banii, astăzi au fost două-trei voci. (...) Dacă cineva crede că îşi bate joc de noi, eu îi transmit că se înşeală. De România nu îşi bate joc nimeni şi de banii românilor”, a declarat Lucian Bode, la finalul întâlnirii cu constructorii de pe loturile I şi II.
Angajamentele au şanse reale de a fi respectate doar pe jumătate. Lotul 1, între Sebeş şi Alba Iulia Nord, are un procent de realizare de 85%, ceea ce oferă o şansă bună de a fi finalizat în 2020. Al doilea tronson, între Alba Iulia Nord şi Aiud, este la doar la 61,5% procent de realizare, ceea ce nu oferă nicio şansă de finalizare a lucrărilor în acest an.
Prezent vineri alături de ministrul Lucian Bode la o întâlnire cu antreprenorii firmelor care construiesc loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Sebeş-Turda, directorul CNAIR Sorin Scarlat a anunţat că s-a găsit soluţia şi în cazul gropii de gunoi care blochează lucrările de la Nodului Rutier Alba Iulia Sud.
Zona în care autostrada s-a ”blocat” în fosta groapă de gunoi a oraşului
”Am gasit o soluţie. Deşeurile din groapa de gunoi vor fi excavate, iar materialele rezultate din excavare vor fi puse într-un proces de selecţie. Deşeurile vor fi transportate într-un depozit autorizat. Este o activitate pe care CNAIR o va face pe cheltuiala companiei, pentru a debloca lucrările din acea zonă”, a declarat Scarlat. Degajarea deşeurilor este obligatorie pentru ca breteaua care asigură legătura nodului rutier cu şoseaua de centură a oraşului să poată fi construită. În zona respectivă, în apropierea cartierului Partoş din Alba Iulia, a existat înainte de 1990 o groapă de gunoi, care a fost închisă, acoperită cu pământ şi uitată de toată lumea. Breteaua de legătură a fost proiectată exact peste fosta groapă de gunoi.