15 concursuri în aproape 7 ani. Cum a reușit o primărie de municipiu din Ardeal să angajeze arhitect șef

0
Publicat:

Primăria Municipiului Aiud din Alba a reușit să angajeze un arhitect șef doar după organizarea a 15 concursuri într-un interval de aproape 7 ani. În final, un candidat a reușit să obțină punctajul necesar.

Arhitectul șef a depus jurământul după ce a trecut al 15-lea concurs FOTO Primăria Aiud
Arhitectul șef a depus jurământul după ce a trecut al 15-lea concurs FOTO Primăria Aiud

„Orice municipiu care se respectă își propune să atragă tineri specialiști. Din 2016, în mod constant am organizat concursuri pentru ocuparea postului de Arhitect Șef. Al 15-lea concurs a fost promovat de doamna Romana Donca. Îi urăm succes în activitate”, au transmis reprezentanții Primăriei Aiud.

La precedentele concursuri, niciunul dintre participanţi nu a reuşit să obţină punctajul minim astfel încât să ocupe funcția respectivă,d eosebit de important în angrenajul unei instituții cum este o primărie de municipiu. Romana Donca a fost singurul candidat la cel de-al 15-lea concurs și a obținut postul cu un punctaj final de 151,2 puncte.

„Am scos din nou postul la concurs, cu speranţa că de data aceasta va fi ocupat. Pe lângă tradiţionalele modalităţi de promovare a concursului, am ales să îl promovăm şi pe Facebook. Iar pentru ca mesajul să ajungă cât mai departe, apelăm la dumneavoastră, comunitatea strânsă pe această pagină, pentru a distribui postarea”, suțineau reprezentanții administrației locale înainte de organziarea unui concurs anterior.

Potrivit acestora, poziţia de arhitect-şef este printre cele mai importante din cadrul unei primării. Arhitectul-şef trebuie să fie „un profesionist implicat în strategia de dezvoltare a localităţii, un excelent cunoscător al municipiului, să fie la curent cu cele mai recente practici urbane sau să vegheze asupra dezvoltării durabile a comunităţii”.

13 concursuri și pentru șeful Direcției Economice

Candidaţii trebuiau să aibă studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă de arhitect diplomat, urbanist diplomat, arhitect ori urbanist absolvent cu licenţă şi master ori studii postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului, să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă, să deţină un atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România. Vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice trebuia, de asemenea, să fie de minimum 7 ani.

Aiud este al treilea municipiu ca importanță al judeţului Alba, după Alba Iulia şi Sebeş. Aceasta nu este singura experiență de acest gen înregistrată la Primăria Aiud. Instituția a organizat de 13 ori concurs pentru funcția publică de conducere de Director executiv al Direcției Economice. În aprilie 2021, un candidat (Claudiu Boldor) a reușit să obțină punctajul minim și să treacă cu succes proba de interviu.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite