Vacanțele si călătoriile, pe primul loc în topul investițiilor persoanelor LGBT

0
Publicat:

Peste 80% dintre respondenții LGBT+ la un studiu recent, afirmă că vacanțele și călătoriile vor fi prima prioritate pentru aceștia anul viitor. Pe următoarele locuri, la mare distanță, se află cheltuielile legate de divertisment, cultură, relaxare și dezvoltare personală. De altfel, și în ultimul an, vacanțele și călătoriile au reprezentat prima prioritate pentru mai mult de 50% dintre cei chestionați, arată concluziile unui studiu realizat în luna iunie de către Forever Summer, agenție de comunicare și marketing.

FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Majoritatea persoanelor LGBT+ din România consideră că au nevoi care nu sunt acoperite de serviciile actuale de pe piață

Cei mai mulți dintre cei care au răspuns la studiu, aproape 80%, consideră că au nevoi care nu sunt întâmpinate de oferta actuală de pe piață românească, în special din zona serviciilor de petrecere a timpului liber și viață socială, precum baruri, cluburi, spații de socializare, dar și din zona ofertelor de vacanțe și călătorii.

„Cei mai mulți consumatori LGBT+ au nevoi care nu sunt adresate în momentul de față de operatorii privați din România, aceștia ratând o oportunitate bună de a-și dezvoltă afacerile în continuare prin includerea în planurilor lor și a acestei categorii de consumatori. În general consumatorii LGBT+ au venituri mari, o disponibilitate mare de cheltuiala pentru servicii din zona de vacanțe, călătorii, timp liber și divertisment. În același timp au și o disponibilitate care nu ține cont, de exemplu, de calendarul școlar, majoritatea dintre aceștia neavând copii. Astfel frecvența de consum a serviciilor este mai mare decât în cazul majorității”, declara Dorian Ilie, Managing Director al agenției de comunicare și marketing Forever Summer, organizația care a realizat cercetarea.

Statisticile internaționale arată că între 5% și 10% din populația adultă a unei țări se identifica că fiind parte din comunitatea LGBT+, ceea ce înseamnă că în România trăiesc între 750.000 și 1,5 milioane de persoane LGBT+.

9 din 10 respondenți că ar achiziționa servicii de la afaceri pro-LGBT.

Aproape toți respondenții declara că ar cumpără servicii de la acele afaceri care ar afișa în mod deschis și public că sunt LGBT+. Cei mai mulți declara că sunt interesați și foarte interesați de servicii de turism care să țină cont nevoile persoanelor LGBT+. Aproape 8 din 10 declara că ar merge cel puțin o dată sau chiar de două ori pe an într-o călătorie și 31% ar putea cheltui peste 3500 lei pentru o singură vacanță. Cei mai mulți dintre respondenți sunt interesați de turism exotic, dar și de turism urban și cultural.

Potrivit celor declarate, printre cele mai dorite destinații în rândul persoanelor LGBT+ din România se numără cele exotice, precum Caraibe, Mexic, Brazilia, Thailanda, Indonezia, Filipine, Malaezia, destinații urbane precum New York, Tokyo, Londra, Barcelona, Paris, Roma, dar și sejururi în zona Marii Mediterane, în țări că Spania, Italia, Grecia, Cipru sau Israel. Deși o destinație populară în rândul românilor în general, Turcia nu se află pe lista țărilor de interes pentru comunitatea LGBT+ din cauza profilului conservator al societății, dominat de religia islamică. În schimb, Israel, o țară relativ mică, însă prietenoasă cu cei din comunitatea LGBT+, este în topurile preferințelor acestora.

Profilul respondenților din cadrul studiului

Persoanele care au participat la studiu au vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani (76,4%), iar 95,6% locuiesc în zona urbană, dintre care 69,1% în București, restul în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca.

De asemenea, 55,9% dintre aceștia sunt angajați în sistem privat, iar restul în sistem public, antreprenori și liberi profesioniști, 55,9% fiind angajați în sistem privat, iar restul în sistem public, antreprenori și liberi profesioniști.

Veniturile lunare a 33,8% dintre respondenți depășesc 10.000 de lei, iar 22,1% - venituri între 6.000 și 10.000 lei și 27,9% venituri între 3.000 și 6.000 lei lunar. 75% reușesc să facă economii. Dintre aceștia 16,2% reușesc să economisească 20% din veniturile lunare, în timp ce majoritatea 45,5% economisesc în mod constant între 5% și 10% din veniturile lunare.

Cercetarea a avut loc în luna iunie 2022, pe un eșantion de persoane reprezentative din comunitatea LGBT+, peste 18 ani, din zona urbană a României.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite