Românii sunt tot mai interesaţi de vacanţe şi călătorii. În anul 2022 a fost o creştere de 35% a căutărilor online
0Românii doresc din nou să călătorească în străinătate, odată cu ridicarea restricţiilor anti-COVID, şi se orientează către destinaţiile tradiţionale pentru vacanţa de vară, ca Turcia, Grecia sau Bulgaria, relevă datele unei analize realizată de Google.
Potrivit companiei, campingurile şi vilele private, opţiuni de cazare care oferă mai multă intimitate şi un risc redus de îmbolnăvire, sunt cele cu cea mai mare creştere în perioada post-pandemie.
Datele centralizate de Google au arătat că volumul căutărilor legate de călătorii (destinaţii, transport, cazare) a fost în luna mai a acestui an cu 35% mai mare decât în aceeaşi lună a din 2019.
În acest context, în perioada martie - mai 2022 vs interval similar din 2019, cea mai mare creştere în căutări de cazare a fost pentru destinaţiile internaţionale, de 32%. În acelaşi timp, căutările de cazări în ţară au scăzut cu 2%. Cele mai căutate destinaţii de vacanţă din străinătate ale românilor sunt Grecia, Turcia şi Bulgaria, conform căutărilor pentru cazare, scrie Agerpres.
De asemenea, o creştere se observă şi la căutările după zboruri internaţionale. În ultimele luni a fost înregistrată o creştere de 46% faţă de anul 2019, iar printre cele mai dorite destinaţii sunt Italia, Spania şi Marea Britanie.
Date din căutările pe Google ne arată că interesul românilor pentru vacanţe şi călătorii a revenit în 2022, odată cu ridicare restricţiilor anti-COVID. Românii se orientează din nou către destinaţii din străinătate, cele mai căutate ţări fiind cele deja tradiţionale pentru petrecerea concediului de vară: Grecia şi Turcia. În primăvara acestui an, românii au căutat cazări în destinaţii internaţionale chiar mai mult decât în 2019. Căutările pe destinaţii şi cazări din România rămân majoritare, însă eliminarea restricţiilor de călătorie internaţionale a adus o scădere a lor faţă de 2019", a declarat Oana Dumitrescu, industry manager Google România, într-un comunicat de presă al companiei.
Informaţii despre trendurile de călătorie din toată lumea, inclusiv România, sunt oferite de Destination Insights - un instrument cu date despre destinaţiile pe care oamenii dintr-o ţară le caută, în interiorul sau în afara ei, precum şi date despre zonele unde sunt persoane interesate să călătorească în ţara selectată.