S-a lansat aplicația gratuită cu ajutorul căreia afli ce mănânci - de la aditivi la alergeni
0Cu prilejul Zilei Internaţionale „One Health”, care este marcată anual în data de 3 noiembrie, InfoCons a lansat Aplicaţia Globală de Protecţia Consumatorilor, un instrument util pentru a face alegeri informate.
„InfoCons lansează Aplicația Globală de Protecția Consumatorilor din perspectiva sănătății și a protecției mediului unică, aplicație tip pașaportul consumatorului One Health. Aplicația Globală InfoCons este un instrument util și gratuit, ce poate fi folosit în 33 de limbi și care poate fi descărcat din magazinele: App Store, Google Play și App Gallery”, a anunțat, luni, InfoCons - Organizația Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor, membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers Internațional.
Aplicația Globală InfoCons este un instrument util pentru a face alegeri informate și pune la dispoziția consumatorilor One Health informații precum scanarea codurilor de bare ale produselor alimentare pentru a afla ingredientele, numărul și tipul de aditivi alimentari, alergeni, cantitatea de zahăr, sare, calorii, posibilitatea de a personaliza aplicația pentru cei cu anumite probleme de sănătate și nevoi dietetice speciale prin stabilirea cantității de sare, zahăr, alergeni, numărul și tipurile de aditivi, precum și alerte în timp real pentru produse alimentare și non-alimentare la nivelul Uniunii Europene, arată organizația.
InfoCons a lansat și proiectul „InfoCons European One Health = One Consumer’s Protection!”
Principiul One Health este sănătatea, atât sănătatea oamenilor, cât și cea a animalelor și a mediului înconjurător, elemente care sunt legate unele de altele, arată sursa citată:
„Dar legătura indisolubilă între diferitele domenii de activitate trebuie să aibă în prim plan omul. Omul care trebuie să trăiască într-un mediu sănătos, cu animale sănătoase, într-un cadru sănătos, având alimente sănătoase, și astfel principiile protecției consumatorului se readuc astăzi după discursul lui Kennedy din 1962, la valențe mult mai reale și actuale: «.Calitatea de consumator prin definiție ne include pe toți. Consumatorii sunt cel mai mare grup din punct de vedere economic, ce influențează și este afectat de marea majoritate a deciziilor economice publice sau private. Cu toate acestea, sunt singurul grup important a cărui opinii nu sunt auzite foarte des». El a enunţat patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a alege şi dreptul de a fi ascultat”
În nouă sintagma „One Consumer’s Protection”, consumatorul este om și omul este consumator, dar consumator văzut cu grijă pentru resurse, pentru sănătate, pentru mediu și integrând diferitele domenii și zone de dezbatere și de discuție, dar mai ales de cercetare, pentru a putea preveni și, mai ales, pentru a putea crea noul principiu global One Health din viziunea holistică, un singur pământ dătător de viață: Universul.
„Consumatorul nu mai știe unde să meargă dacă dorește să depună o sesizare”
Conceptul de One Health nu se referă doar pur și simplu la boli infecțioase care se transmit de la animale la oameni. Este vorba despre înțelegerea faptului că toată „sănătatea” – fizică, emoțională, socială, financiară, mentală – este legată de mediul nostru natural și construit în timp, fie dacă acele medii sunt curate, slab populate, zone „sălbatice” sau comunități urbane aglomerate.
„One Health este despre unirea sistemelor de sănătate și de supraveghere a acesteia, de la animale, la oameni, totul pentru protecția consumatorilor și pentru mediul în care trăim. În momentul de față, sunt atâtea organizații pentru protecția consumatorului, încât consumatorul nu mai știe unde să meargă dacă dorește să depună o sesizare”, arată InfoCons.