Riscurile vitaminei E
0Milioane de americani iau doze mari de vitamina E in speranta ca acest supliment le va ameliora starea de sanatate. Recent insa a aparut ideea ca dozele mari pot fi chiar daunatoare. Aceasta stire
Milioane de americani iau doze mari de vitamina E in speranta ca acest supliment le va ameliora starea de sanatate. Recent insa a aparut ideea ca dozele mari pot fi chiar daunatoare. Aceasta stire uluitoare a fost furnizata de cercetatori de la institutul medical John Hopkins. Expertii au combinat si reanalizat rezultatele a 19 studii in care au fost implicate 136.000 de persoane din Africa de Nord, Europa si China. Ei au ajuns la concluzia ca dozele zilnice de 400 de unitati internationale si mai mult - cantitate continuta in mod obisnuit de capsule de vitamina E - sporeste, intr-o oarecare masura, riscul de deces din diferite cauze. Conform studiilor, in randul celor care au consumat o doza mare de capsule de vitamina E s-au inregistrat cu 39 mai multe decese in comparatie cu cei care nu iau nici un fel de supliment. Exista motive pentru a fi precauti in a generaliza aceste rezultate. Unii specialisti cred ca rezultatele acestor studii nu sunt relevante. Majoritatea pacientilor erau persoane in varsta si care sufereau de boli cronice, asa ca nu se poate aprecia efectul in cazul persoanelor tinere si sanatoase. In plus, doza de vitamina E continuta in mod normal in pilulele multivitamine, circa 30 de unitati, este mult sub cota aparent periculoasa. Totusi, aceste descoperiri reprezinta un semnal de alarma pentru milioanele de persoane care inghit capsule de vitamina E in exces in speranta ca vor evita aparitia bolilor de inima, a cancerului, a maladiei Alzheimer si chiar a unor simple raceli.























































