Prea săraci pentru parfumuri ieftine!
0Cu ceva vreme în urmă, la mare căutare erau branduri Pret-à-Porter, Chanson D'Eau sau Crossmen. În prezent gusturile s-au reorientat către produse superioare calitativ şi mai
Cu ceva vreme în urmă, la mare căutare erau branduri Pret-à-Porter, Chanson D'Eau sau Crossmen. În prezent gusturile s-au reorientat către produse superioare calitativ şi mai scumpe.
Parfumurile Pret-à-Porter, Chanson D'Eau sau Crossmen făceau senzaţie printre cumpărători cu ceva timp în urmă. În prezent însă, lucrurile nu mai stau chiar aşa. Creşterea nivelului de trai a dus la o rafinare a gustului românului şi, implicit, la o reorientare către produse ce fac parte dintr-o clasă superioară.
În aceste condiţii, compania producătoare a acestor branduri - Coty Cosmetics - s-a văzut nevoită să recurgă la promovarea altor branduri din portofoliu pentru o balansare a comercializărilor.
Adidas asigură cea mai mare parte a vânzărilor
"Am putea spune că parfumeria de masă - şi vorbim aici de Pret-à-Porter, Chanson d"Eau, Crossmen - este într-o oarecare scădere, cauzată de creşterea nivelului de trai, fapt ce a orientat consumatorii către brandurile mai scumpe, dar care oferă şi o garanţie mai bună a calităţii, în raport cu preţul", a declarat, pentru "Adevărul", Viorel Ognean, general manager al companiei Coty.
Potrivit acestuia, dacă cifrele de vânzări ale primelor două branduri nu se mai ridică la înălţimea celor de acum câţiva ani, în realitate, doar Crossmen este singurul brand care stagnează, situaţie care, în raport cu creşterea pieţei de parfumerie, poate fi interpretată ca o scădere. Dacă parfumeria de masă se află pe un trend descendent, nu acelaşi lucru se poate spune despre brandurile aflate în portofoliul Coty pe un segment superior. Astfel, beneficiind de un potenţial de dezvoltare imens şi dublat de o campanie de promovare intensă, marca Adidas a contribuit în mod semnificativ la evoluţia vânzărilor totale.
În primul trimestru al anului fiscal 2007-2008, inclusiv noiembrie, s-a înregistrat o creştere de 53% a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului fiscal trecut, unul dintre factorii care au influenţat această evoluţie fiind ponderea crescută a vânzărilor pe brandul Adidas. Cu un grad de notorietate ridicat în rândul consumatorilor, Adidas este brandul cu ponderea cea mai mare în vânzările Coty, aducând un procent de 43% din cifra de afaceri a companiei, a cărei valoare a ajuns în anul fiscal 2006-2007 la 12,5 milioane dolari.
2,5 milioane de euro, în promovare
Campaniile de promovare au ţintit în acest an şi susţinerea brandului Rimmel, vânzările înregistrând în anul fiscal 2006-2007 o creştere de peste 45% faţă de anul precedent. "Această creştere a fost susţinută, pe de o parte de creşterea totală a pieţei - conform estimărilor Coty - double digit, iar pe de altă parte a fost rezultatul stabilirii unui calendar intens de lansări, de promovări pentru consumatorul final, de investiţii în media şi promoţii la punctele de vânzare", spune Ognean.
Campaniile de promovare vor continua agresiv şi anul viitor, pentru 2008, bugetul de publicitate estimat depăşind 2,5 milioane de euro net, brandul Adidas fiind cel care va beneficia de cea mai mare cotă din această sumă. "În măsura în care piaţa media ne mai permite, vom investi preponderent în tv şi print. De asemenea, promovarea la punctul de vânzare este un mijloc insuficient exploatat, aşadar ne vom orienta forţele şi în această direcţie", a precizat Ognean. În plus, investiţiile urmează a fi direcţionate de consolidarea poziţiei de piaţă pe mai multe segmente, în special deodorante pentru bărbaţi şi femei, precum şi geluri de duş.
>> Bugetul de publicitate estimat pentru 2008 depăşeşte 2,5 milioane de euro net. Brandul Adidas va beneficia de cea mai mare cotă din această sumă.
Viorel Ognean,
general manager Coty Cosmetics
Vânzările se triplează de Crăciun
Din întreaga piaţă de parfumerie (masculin şi feminin), Coty deţine peste 28%, ponderea cea mai mare fiind dată de parfumeria pentru femei. Astfel, pe piaţa parfumurilor pentru femei, Coty deţine în total 30,7%, cu Celine Dion lider de piaţă (8,5%), în timp ce pe piaţa parfumurilor pentru bărbaţi Coty reprezintă 23,2%, cu Pierre Cardin, produs ce a înregistrat în perioada septembrie-octombrie o creştere de 5% faţă de perioada similară a anului trecut.
Pe piaţa deodorantelor pentru femei, care se ridică la 54,8% din valoarea pieţei, în perioada septembrie-octombrie 2007, o cotă de 2,5% a fost deţinută de brandul Adidas şi 2,1% de Pret-a-Porter. În ceea ce priveşte segmentul masculin, Adidas acoperă 7,3% din total, iar pe piaţa loţiunilor după ras, acelaşi brand reprezintă 7,5% din piaţă.
În prezent, 40% din vânzările totale ale companiei se realizează prin intermediul marilor lanţuri de magazine. În perioada sărbătorilor de iarnă, vânzările înregistrează creşteri cuprinse între 25-40%, în funcţie de segment. Cumulat cu oferta de cadouri, vânzările din această perioadă sunt de aproximativ trei ori mai mari decât cele medii lunare.