Aproape două milioane de apeluri de la înfiinţarea Telefonului Copilului. Cele mai multe sesizări, legate de abuz

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Telefonul Copilului funcţionează în România de 12 ani FOTO evz.ro
Telefonul Copilului funcţionează în România de 12 ani FOTO evz.ro

Aproape două milioane de apeluri au fost înregistrate în cei 12 ani de la înfiinţarea Telefonului Copilului. Aproape o treime dintre sesizările făcute au vizat abuzuri asupra celor mici.

Asociaţia Telefonul Copilului marchează 12 ani de existenţă a liniei telefonice gratuite de asistenţă pentru copii şi părinţi (116 111), arătând că asistenţii sociali şi psihologii au preluat 1.933.733 de apeluri de la înfiinţare până în prezent.

Statisticile oferite de baza de date a Asociaţiei Telefonul Copilului indică 44.504 de cazuri în care a fost necesară şi intervenţia instituţiilor abilitate, principalele situaţii sesizate referindu-se la abuz asupra copilului (27,09%), consiliere juridică (15,14%), nevoia de sprijin material / financiar (15,06%) şi solicitări de consiliere psihologică (11,97%).

„Numărul apelurilor copiilor a crescut semnificativ începând cu 2006, când Asociaţia Telefonul Copilului a demarat acţiuni masive de promovare a liniei telefonice gratuite. (...) Principalele motive ale copiilor pentru apelul către 116 111 sunt nevoia de comunicare (28,74%), neînţelegerile cu părinţii sau relaţia deficitară copil-părinte (21,31%), relaţiile cu colegii/prietenii (18,56%), abuz şi violenţă (17,42%), consiliere psihologică (9,49%), alte probleme specifice vârstei (4,48%)”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Telefonul Copilului.

Peste jumătate din cazurile de abuz şi violenţă raportate au avut loc în familie (57,43%), iar 37,33%, în mediul şcolar.

„Printre cele mai raspândite forme de abuz asupra copilului raportate la 116 111 se numără neglijarea (33,38%), abuzul fizic (32,51%), abuzul emoţional (10,55%), abuzul sexual şi traficul de minori (6,37%). Abuzul sexual a înregistrat o creştere semnificativă în ultimii ani, numărul acestui tip de apeluri crescând de la an la an cu aproape 30%”, precizează Asociaţia Telefonul Copilului.

Apelurile la Telefonul Copiilor şi pentru probleme emoţionale 

Un alt motiv pentru care copiii şi adolescenţii sună la 116 111 este lipsa îndeplinirii nevoilor de bază, acest tip de apeluri fiind identificat odată cu primele semne ale crizei financiare şi crescând anual cu aproape 36%.

Problemele de ordin psihologic şi emoţional cu care se confruntă copiii au escaladat de la un an la altul, printre acestea numărându-se: depresia, tulburările de comportament, gândurile suicidale, automutilarea. Dacă în anul 2006 aceste situaţii aproape că nu se regăseau în statistica Asociaţiei, reprezentând 2,23 la sută din numărul cazurilor înregistrate, în anul 2013 am înregistrat un record în ceea ce priveşte consilierea psihologică, respectiv 23,82 la sută din numărul cazurilor”, se mai arată în comunicat.

Cele mai multe apeluri sunt iniţiate de copii din grupele de vârstă 13-15 ani (38,24%) şi 10-12 ani (34,36%).

Pe durata celor 12 ani de activitate a Telefonului Copilului, pe primele locuri, după numărul apelurilor primite, se află judeţele Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Ilfov şi Sectorul 5 al Capitalei.

Referitor la distribuţia pe regiuni, cele mai multe cazuri au fost înregistrate în Moldova (23,61%), Muntenia (20,17%), Transilvania (14,34%), Bucureşti (10,22%), Oltenia (9,45%), Dobrogea (7,15%) şi Banat (5,32%).

„Linia telefonică gratuită de asistenţă pentru copii şi părinţi a debutat în cadrul proiectului «Casa de copii nu e acasă», a răspuns unor nevoi neaşteptat de mari de informare, consiliere şi îndrumare din partea beneficiarilor, a continuat sub umbrela Asociaţiei Telefonul Copilului, iar astăzi 116 111 reprezintă un reper pentru ceea ce înseamnă protecţia drepturilor copilului în România”, a declarat directorul executiv de la Asociaţia Telefonul Copilului şi Deputy Regional Reprezentative Europe, Child Helpline International, Cătălina Florea.

Asociaţia Telefonul Copilului din România, alături de Child Helpline International şi de toate celelalte organizaţii care gestionează serviciul telefonul copilului în lume, a adus în atenţia Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) problemele semnalate de copii, în cadrul unui eveniment desfăşurat la sediul ONU cu ocazia Zilei Internaţionale a Drepturilor Copilului.

Citeşte mai multe ştiri pe aceeaşi temă:

Reguli pentru „ căpşunarii” care-şi lasă copiii de capul lor. Ce prevede noua Lege pentru Protecţia Copilului

Camera Deputaţilor a aprobat noua lege pentru protecţia copilului ce va fi publicată în Monitorul Oficial zilele următoare. Aceasta prevede printre altele ca părinţii care  pleacă la muncă în străinătate să anunţe autorităţile cu 40 de zile înainte şi să desemneze un tutore pentru cei mici.

Prima analiză a sistemului public de protecţie a copilului relevă deficienţe de personal şi de cheltuire a banilor alocaţi

Primul recensământ al sistemului instituţional public, naţional şi local, al serviciilor pentru protecţia copilului în România, realizat într-un proiect european al Ministerului Muncii în parteneriat cu Fundaţia SERA România, arată că încă există probleme la nivelul direcţiilor de asistenţă socială din ţară: personal redus, diferenţe majore de costuri pentru aceleaşi servicii, evaluări ale angajaţilor pe hârtie, dar şi fonduri insuficiente.

Directorul Asociaţiei Telefonul Copilului: „Pentru că nimeni nu-i ascultă acasă, la noi sună unii copii care nu vor decât să ne recite poezia învăţată”

Peste 50.000 de apeluri au fost înregistrate în România în primele şase luni din 2013 la Telefonul Copilului 116 111, iar din ce în ce mai multe vizează consilierea psihologică, o nevoie resimţită atât de copii, cât şi de părinţi. Specialiştii prezenţi în studioul Adevărul Live au discutat joi, de la ora 11, despre „generaţia însingurată“.

Noi cazuri de copii abuzaţi fizic şi emoţional, raportate la Telefonul Copilului

Buzoienii au ajuns să-şi neglijeze copiii în modul cel mai alarmant sau, mai rău, să-i abuzeze fizic şi psihic, vărsându-şi nervii pe micuţi. Luna trecută, Telefonul Copilului din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Buzău a fost apelat de zeci de ori, unii dintre micuţi ajungând în grija Statului după ce au fost agresaţi de părinţii lor.

Sărăcia familiei este principalul motiv pentru care copiii ajung să cerşească

Sărăcia şi influenţa negativă a familiei sunt principalele motive pentru care copiii ajung să cerşească. Asta potrivit unui studiu realizat pentru proiectul „Unde începe cerşetoria, se sfârşeşte copilăria”, cofinanţat de Ambasada Franţei.

Depresia şi gândurile suicidale, principalele motive pentru care cei mici apelează Asociaţia Telefonul Copilului

Peste 50.000 de apeluri au fost înregistrate în primele şase luni din an la asociaţia Telefonul Copilului, mai multe decât în perioada similară a anului trecut. Potrivit organizaţiei, în cazul a peste 2.500 de apeluri a fost necesară intervenţia instituţiilor abilitate, pe de-o parte, iar pe de altă parte consilierea şi monitorizarea continuă a specialiştilor Asociaţiei Telefonul Copilului.

Cât cântăreşte un cuvânt. Psihologii avertizează că un copil afectat de violenţa verbală nu îşi mai trăieşte viaţa normal

Cele mai recente studii arată că juniorii şi tinerii români au devenit atât de imuni la violenţa verbală, încât nici nu o mai consideră anormală, ci, mai degrabă, o normă comportamentală. Acest lucru are consecinţe grave asupra dezvoltării copiilor, avertizează psihologii.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite