ANPC sesizează CNA în urma folosirii abuzive a numelui instituţiei într-un spot publicitar în care se afirmă că „Peste 500 de oameni se pot îmbolnăvi zilnic de COVID-19 de la pâinea neambalată“
0Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) au reacţionat, joi, 7 ianuarie, la folosirea numelor instituţiilor în cadrul unui spot publicitar legat de COVID. ANPC a sesizat CNA, iar ANSVSA consideră „reprobabilă şi în afara prevederilor legale implicarea numelui instituţiei în girarea unor informaţii eronate“.
„Prezenţa în mesajul din cadrul spotului, în care se afirmă că peste 500 de oameni se pot îmbolnăvi zilnic de COVID-19 de la pâinea neambalată, a sintagmei «Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului» este de natură să inducă consumatorului ideea că ANPC susţine un anumit mod de comercializare a pâinii. Similitudinea dintre denumirea folosită în text şi cea oficială a instituţiei, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, este evidentă şi este în măsură să producă efectul menţionat, în rândul cetăţenilor, acela de a oferi credibilitate mesajului prezentat în spot. Mai mult, în text apare şi denumirea, de această dată scrisă corect, a unei alte autorităţi publice, fapt care confirmă intenţia de asociere a mesajului spotului cu instituţii ale statului, în scopul promovării unui anumit mod de vânzare a produselor de panificaţie“, a transmis, joi seară, ANPC.
ANPC menţionează că nu şi-a exprimat în niciun fel acordul cu privire la conţinutul spotului publicitar, nu girează şi nu îşi asumă în niciun alt mod concluziile acestuia, care par a avea caracterul unei reclame mascate.
„ANPC precizează că, dată fiind amploarea mesajului propagat în spaţiul public şi modul în care opinia consumatorilor se doreşte a fi manipulată prin acest spot, ANPC a trimis deja o sesizare către Consiliul Naţional al Audiovizualului, semnalând cele menţionate mai sus şi solicitând oficial analizarea de urgenţă a conţinutului acestui spot difuzat pe principalele canale de televiziune şi dispunerea măsurilor legale care se impun în acest caz“, a mai transmis ANPC.
Şi reprezentanţii ANSVSA au reacţionat.
„Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor consideră reprobabilă şi în afara prevederilor legale implicarea numelui instituţiei în girarea unor informaţii eronate“, au transmis, joi, reprezentanţii instituţiei, adăugând că dezaprobă public mesajul transmis prin acest spot publicitar.
„Considerăm condamnabilă această acţiune de inducere în eroare a consumatorilor şi de creare a unei stări de panică nejustificate în rândul opiniei publice, cu atât mai mult cu cât ANSVSA a informat, în repetate rânduri, faptul că din datele ştiinţifice disponibile până în prezent, nu s-a demonstrat infectarea oamenilor cu Sars–Cov-2 prin consumul de alimente de origine animală (carne, lapte, peşte, produse din carne etc.) sau cele de origine nonanimală (legume, fructe, pâine, produse de patiserie etc.). Implicarea numelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, fără a avea acordul, pentru a da credibilitate informaţiilor eronate prezentate în spotul publicitar menţionat, este blamabilă“, a mai transmis ANSVSA.