Airbus A-380, avionul supergigant capabil sa transporte 800 de persoane
0Prima deplasare in provincie a lui Jacques Chirac dupa ce a fost reales presedinte a avut loc la Blagnac, in regiunea Haute Garonne, langa Toulouse. Aici, el a inaugurat amplasamentul definitiv al
Prima deplasare in provincie a lui Jacques Chirac dupa ce a fost reales presedinte a avut loc la Blagnac, in regiunea Haute Garonne, langa Toulouse. Aici, el a inaugurat amplasamentul definitiv al fabricii in care va fi construit cel mai mare avion din lume, Airbus A-380. Capacitatea acestui super-jumbo este de pana la 800 de pasageri. Cu ocazia vizitei, echipa care a asigurat securitatea presedintelui a fost intarita in mod discret dupa tentativa de atentat de la 14 iulie. Chirac a subliniat ca proiectul constituie o provocare tehnica, industriala, ecologica, o piatra de incercare pentru Europa si cooperarea sa tehnologica, precum si pentru zona Toulouse, oras in care se vor crea 9.000 de locuri de munca, doar o parte a celor 145.000 de specialisti care vor contribui la concretizarea acestui proiect. Scopul noii intreprinderi faraonice este de a surclasa definitiv concurenta americana a firmei Boeing in domeniul avioanelor de foarte mare capacitate. Carnetul de comenzi este deja bine garnisit cu aproape 100 de avioane de acest tip, cei mai importanti comanditari fiind companiile aeriene din Emirate, compania germana Lufthansa, 20 si, respectiv, 15 comenzi, urmati de Air France si Singapore Airlines, cu 10 avioane comandate fiecare. Exista si o versiune cargo, botezata A-380-S, pentru care deja exista 17 comenzi ferme. Dincolo de dimensiunile sale fizice - echivalentul a 15 terenuri de rugby - acest obiectiv industrial va costa aproximativ 171 de milioane de euro, pana la terminarea sa, in 2003. Fabrica de la Blagnac urmeaza sa produca cele mai performante aeronave din categoria lor, transportoare supergrele, care se vor afla in serviciu efectiv din 2004, pentru versiunea destinata pasagerilor, si din 2006, pentru versiunea cargo. Inaugurarea este doar un punct al unui mare plan national francez pentru mobilizarea cercetarii si informatiei, care, spunea presedintele Chirac, urmeaza sa beneficieze de 3% din PIB, pana in 2010. Totusi, pragul rentabilitatii nu va fi trecut decat dupa producerea, respectiv vanzarea a 250 de astfel de aparate, ceea ce face ca urmatoarele comenzi sa fie asteptate si cautate cu cel mai mare interes.